Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Micromecentage
L'Euskal Etxea impulsa una iniciativa a TotSuma per fer possible Zinemaldia.cat

El renovat festival de cinema basc de Barcelona des del 13 al 22 de febrer

13/01/2014 Cultura
Zinemaldia.cat Zinemaldia.cat

El Centre Cultural Euskal Etxea té com a principal objectiu donar a conèixer i difondre la cultura basca a Catalunya. Fa més de més de vuit anys que l'Euskal Etxea organitza la mostra de cinema basc i enguany ha decidit fer un pas endavant i convertir aquesta mostra en un Festival i arribar a les sales de cinema de la ciutat de Barcelona, ciutat que acull festivals de temàtiques diverses i d'arreu del món, però que encara no té un Festival de Cinema Basc. Aquest Zinemaldia.cat vol omplir aquest buit amb l'ajuda de tothom. Per a aquest motiu, enguany han decidit impulsar una iniciativa de micromecenatge amb Tot Suma i fer realitat un certamen de pel·lícula.

Des del 13 al 22 de febrer, volen convertir Barcelona en la capital del cinema basc. Oferir a l'espectador català una finestra oberta al món cultural i cinematogràfic basc, una oportunitat única per conèixer el que es fa a Euskal Herria. El salt a les sales de cinema de Barcelona és un pas important, costós, però  convençuts que donarà més i millor visibilitat al cinema basc a Catalunya.

Seccions de  Zinemaldia.cat

El Zinemaldia.cat comptarà amb una Secció Oficial a concurs, on les pel·lícules competiren entre sí per guanyar la Txapela d'Or. L'idea és que el Zinemaldia.cat es converteixi amb l'ajuda de tots i totes en el Festival de Cinema Basc més important fora d'Euskal Herria. Per decidir el film guanyador el jurat estarà integrament format per destacades persones lligades al món cultural i cinematogràfic català.

I per finalitzar, també hi haurà una secció dedicada als millors curtmetratges bascos, la Secció Kimuak, on podrem conèixer als creadors més joves i premiats del mon del curtmetratge basc, amb noms com Borja Cobeaga, Raul de la Fuente, Asier Altuna o Izibeñe Oñederra.

El projecte necessita finançament per tirar endavant i els diners aconseguits es faran servir per pagar el lloguer de les sales de cinema, viatges i allotjaments del convidats, i per poder fer front als drets d'emissió.

Valora
Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  3. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  6. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  7. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  8. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. Arran torna a fer caure, per tercera vegada, el Toro d’Osborne de Tavernes de la Valldigna
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid