Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Micromecentage
L'Euskal Etxea impulsa una iniciativa a TotSuma per fer possible Zinemaldia.cat

El renovat festival de cinema basc de Barcelona des del 13 al 22 de febrer

13/01/2014 Cultura
Zinemaldia.cat Zinemaldia.cat

El Centre Cultural Euskal Etxea té com a principal objectiu donar a conèixer i difondre la cultura basca a Catalunya. Fa més de més de vuit anys que l'Euskal Etxea organitza la mostra de cinema basc i enguany ha decidit fer un pas endavant i convertir aquesta mostra en un Festival i arribar a les sales de cinema de la ciutat de Barcelona, ciutat que acull festivals de temàtiques diverses i d'arreu del món, però que encara no té un Festival de Cinema Basc. Aquest Zinemaldia.cat vol omplir aquest buit amb l'ajuda de tothom. Per a aquest motiu, enguany han decidit impulsar una iniciativa de micromecenatge amb Tot Suma i fer realitat un certamen de pel·lícula.

Des del 13 al 22 de febrer, volen convertir Barcelona en la capital del cinema basc. Oferir a l'espectador català una finestra oberta al món cultural i cinematogràfic basc, una oportunitat única per conèixer el que es fa a Euskal Herria. El salt a les sales de cinema de Barcelona és un pas important, costós, però  convençuts que donarà més i millor visibilitat al cinema basc a Catalunya.

Seccions de  Zinemaldia.cat

El Zinemaldia.cat comptarà amb una Secció Oficial a concurs, on les pel·lícules competiren entre sí per guanyar la Txapela d'Or. L'idea és que el Zinemaldia.cat es converteixi amb l'ajuda de tots i totes en el Festival de Cinema Basc més important fora d'Euskal Herria. Per decidir el film guanyador el jurat estarà integrament format per destacades persones lligades al món cultural i cinematogràfic català.

I per finalitzar, també hi haurà una secció dedicada als millors curtmetratges bascos, la Secció Kimuak, on podrem conèixer als creadors més joves i premiats del mon del curtmetratge basc, amb noms com Borja Cobeaga, Raul de la Fuente, Asier Altuna o Izibeñe Oñederra.

El projecte necessita finançament per tirar endavant i els diners aconseguits es faran servir per pagar el lloguer de les sales de cinema, viatges i allotjaments del convidats, i per poder fer front als drets d'emissió.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  5. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  6. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid