Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Commemoració
Iniciativa per commemorar el 75è aniversari del bombardeig de Xàtiva
25/01/2014 Memòria històrica

La portaveu de Compromís per Xàtiva, Cristina Suñer, ha anunciat que el seu grup proposarà a tots els grups polítics la commemoració de forma conjunta del 75é aniversari del bombardeig que, el 12 de febrer de 1939 va sofrir l’estació de Xàtiva (la Costera) i que va suposar més de 129 morts i més de 200 ferits, segons ha manifestat la formació nacionalista en un comunicat. Fins ara, les forces polítiques de l’oposició i col·lectius ciutadans han vingut recordant aquest fet cada any en el monument obra de Miquel Mollà el qual, a iniciativa del Consell de la Joventut, es troba davant de l’estació de trens.

Suñer considera que “la tragèdia més gran ocorreguda a Xàtiva després de la seua crema no es pot recordar amb les forces polítiques dividides. És necessari un consens per recordar aquesta tragèdia que es troba en la memòria de les xativines i xativins i de la qual hem sentit parlar tantes vegades, i que ens han transmès la por i la barbàrie que va suposar aquell fet.”

La portaveu de la Coalició ha anunciat que trametran a la resta de grups una proposta de moció per a ser debatuda amb l’objectiu d’arribar a un consens, en la qual es reconega el patiment que va suposar aquell bombardeig per a la ciutadania xativina i s’acorde la celebració d’un acte institucional per part de l’Ajuntament que commemore tots els anys el tràgic bombardeig.

Suñer ha recordat que altres ajuntaments com el d’Alcoi ja han aprovat per unanimitat declaracions institucionals en aquest sentit, recordant el 75é aniversari dels bombardejos sobre aquesta ciutat, que van tindre lloc entre setembre de 1938 i febrer de 1939, i han realitzat actes commemoratius. Per altra banda, ajuntaments com el de Paterna, governat pel PP, també van donar suport a la commemoració dels afusellaments produïts després de la guerra civil espanyola.

La portaveu de Compromís ha demanat al PP xativí que “faça un esforç per sumar-se a aquesta commemoració”, que permeta el que és normal en qualsevol país democràtic, que es recorden fets tan tràgics com el que va passar a Xàtiva ara fa 75 anys, que es treballe per la pau, la solidaritat i la tolerància, i que les actituds dels representants de la ciutadania siguen exemple per a les noves generacions, “de forma que mai es puga tornar a caure en una tragèdia com la que vam viure ara fa 75 anys.”

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  4. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. Mor Josep Vilarasau i Salat
  8. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  9. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  10. USTEC denuncia que el Govern va ocultar les incidències de PISA mentre promocionava l'informe de l'OCDE
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid