Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Projecte Castor: quan els terratrèmols arriben a casa
Just quan ja marxava a dormir un cop acabada la feina a l'ordinador, la taula s'ha bellugat. M'ha semblat estrany però com que tampoc sabia per quèho feia  i el moviment ha estat petit no m'he preocupat, fins que ha començat a vibrar una mica més. Ha estat un moviment curt i discret però fora de qualssevol dels moviments que en condicions normals aquest moble realitza, que són més aviat pocs per no dir cap. Almenys a casa meva... (Continua)

Ràpidament la notícia que aquests dies corre per les xarxes, diaris i revistes de la zona m'ha vingut al cap. Un terratrèmolt! El projecte Castor! Florentino Pérez! Es tracta d'un projecte de magatzem submarí de gas començat durant el Govern de Zapatero que entre el 2006 i el 2010 es va tirar endavant amb perforacions a la costa de Vinaròs fetes per l'empresa Escal UGS, una empresa participada en dues terceres parts per Florentino Pérez a través d'ACS.

Des de mitjans de setembre, s'han enregistrat prop de 300 terratrèmols, deu dels quals s'han notat. L'empresa diu que ha aturat la injecció de gas, que arriba fins a 1.700 metres sota el nivell del mar. El sisme d'avui ha superat els quatre graus de l'escala Richter i ha estat perceptible fins a Vilanova o Lleida. A Tarragona, molta gent l'ha notat però és a les Terres de l'Ebre i la costa del Sénia on més s'ha notat i on més perill hi ha, amb nuclears i altres complexos industrials que fan patir molt la gent del territori i amb raó. Cal aturar el Castor ja i acabar amb aquest perill més que evident. Avui, no demà!
Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid