Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga indefinida
Un centenar de persones es concentren a Olot en solidaritat amb els mestres de les Illes
21/09/2013 Educació

Un centenar de persones es van concentrar aquest divendres davant l’Ajuntament d’Olot en suport al col·lectiu docent de les Illes Balears, actualment en vaga indefinida en contra a les mesures imposades pel govern de Bauzá. A més de la CUP Garrotxa, també van convocar el sindicat CNT i l'organització juvenil Arran.

El portaveu de la CUP Garrotxa, Lluís Riera, va fer una crítica al model del govern del Partit Popular, que retalla en professorat, imposa el trilingüisme i l0elecció de llengua a costa de minoritzar el català, i amb el qual es prohibeixen llaços i s'expedienta docents. A més, va definiri la resposta de la comunitat educativa com "un clar exemple d'organització i pràctiques efectives i compromeses".

A més, va elogiar la tasca dels mestres, i va assegurar que "han donat una lliçó a les direccions dels sindicats majoritaris de l'ensenyament que s'han vist arrossegades per l'autoorganització del professorat de manera horitzontal i participativa".

"El PP no dista gaire de CiU"

Riera va denunciar també que les polítiques del govern de Bauzá a les Illes "no disten gaire de les del PP al País Valencià ni de les de CiU al Principat", basades en retallades laborals, precaritzacions, privatitzacions, implantació d'un model de gestió privada en els centres públics, atacs al català, augment de taxes i externalització de serveis. En definitiva, va dir, unes polítiques que constitueixen "la pèrdua deliberada per part dels governs capitalistes del dret universal a l'educació, des de l'escoleta a la universitat".

Al final de la concentració, es van recollir diners per a col·laborar amb la caixa de resistència dels docents de les Illes, en la qual es van recaptar 62,66 euros.

Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  8. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid