Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
La CUP denuncia la brutalitat policial en la visita de Felip de Borbó a Girona

La formació critica del departament d’Interior per les càrregues i anuncia que portarà els fets als jutjats

27/06/2013 Drets i Llibertats

La CUP de Girona ha condemnat enèrgicament les càrregues policials efectuades per part dels mossos d’esquadra durant la concentració de rebuig a la presència de Felip de Borbó a la ciutat, que s’han saldat amb 6 persones contusionades. Entre els ferits, que han rebut atenció mèdica, hi ha regidor gironí Jordi Navarro, així com altres membres de la CUP i de diferents col·lectius socials de la ciutat. El mateix Navarro i la diputada de la CUP Isabel Vallet han demanat explicacions al cap del dispositiu policial per la violència policial exercida.

La concentració, en què participaven unes 60 persones, ha transcorregut amb normalitat fins que un cordó d’agents de la Brigada Mòbil (BRIMO) ha encerclat els manifestants i els ha retingut. Quan els manifestants han intentat abandonar el cordó policial els agents han iniciat la càrrega que ha provocat múltiples agressions. Durant la concentració els mossos també han estripat la pancarta de la concentració i han requisat una bandera.

La CUP denunciarà les lesions provocades per la violència policial d’avui davant dels jutjats, així com la lesió a l’ull que va patir un militant d’Arran en la visita de Felip de Borbó de fa menys d’un mes. La formació ha denunciat un cop més l’estat d’excepció que viu la ciutat cada cop que Felip de Borbó visita la ciutat, i ha criticat el Departament d’Interior, que segons han declarat “es dedica a protegir i quedar bé amb una institució antidemocràtica i espanyolista com la monarquia en comptes de posar-se al costat dels ciutadans de Girona que exerceixen el seu dret a la llibertat d’expressió i manifestació”.

Valora
Rànquings
  1. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  4. La Festa de l’Ós ja omple de tradició i ritu els carrers de Sant Llorenç de Cerdans
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. Policies? Parlem-ne
  7. Els sindicats d’educació rebutgen la proposta retributiva del Departament i convoquen vaga del 16 al 20 de març
  8. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  9. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  10. La por a la democràcia.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid