Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homofòbia
Auge ultra a Grècia: agressió homòfoba a un exparlamentari suec
09/04/2013 Internacional

Tasso Stafilidis, primer membre del Parlament suec i que s'ha mostrat obertament gai, ha estat víctima d'una agressió homòfoba mentre es trobava de vacances a Grècia. Stafilidis té mostres evidents de l'agressió al rostre. L'agressió es va produir quan es trobava de vacances caminant per Atenes amb un acompanyant, quan tres encaputxats els van assaltar, primer amb insults homofòbics i després a cops.

L'antic electe suec s'ha mostra preocupat per la relació entre de la crisi econòmica i els signes d'auge de la xenofòbia i homofòbia a Europa.

Stafilidis, de 41 anys d'edat i fill d'immigrants grecs a Suècia, va ser diputat pel Partit de l'Esquerra entre 1998 i 2006 i va esdevenir el primer parlamentari obertament homosexual al país nòrdi.

Auge de l'homofòbia a Grècia

Segons algunes notícies la situació de la minoria LGTB a Grècia està empitjorant de forma clara. El mes de desembre Konstantina Kosmidou, presidenta de OLKE (Comunitat Lèsbic i Gai de Grècia) va adreçar una carta a altres organitzacions LGTB europees en què els traslladava la seva impotència davant l'increment de les agressions homòfobes i tránsfobas que es vénen succeint en aquest país, moltes de les quals resten a l'anonimat per por a majors represàlies. Una violència lligada a l'ascens d'una extrema dreta cada vegada més encoratjada als carrers.

Una mostra d'aquest clima de fustigació es va produir durant el judici per blasfèmia als actors, el director i el productor de "Corpus Christi", l'obra teatral protagonitzada per un Jesucrist homosexual la representació a Atenes va haver de ser suspesa a causa dels atacs paral·lels de fanàtics ortodoxos i dels neonazis de Alba Daurat.

Aquest greu atac a la llibertat d'expressió que es produïa un mes després de la censura d'un petó entre dos homes a cadena de televisió pública grega, durant un capítol de la sèrie britànica Downton Abbey, que va patir un tall just en el moment en què Thomas, un dels seus personatges, feia un petó a un altre home.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  7. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid