Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Retallades
El Consell Social de la UPC ratifica 222 acomiadaments

Centenars d’estudiants i treballadors de la UPC han tallat la Via Laietana com a senyal de protesta pels acomiadaments,

19/03/2013 Educació
Campanya en contra de retallades a la UPC Campanya en contra de retallades a la UPC

El Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha ratificat per majoria els pressupostos que divendres va aprovar el consell de govern del centre amb nou vots a favor, tres vots en contra i una abstenció. La reunió de l'òrgan de govern s'ha dut a terme aquest matí a la Secretaria d'Universitats mentre personal i estudiants estaven concentrats a la porta de la secretaria.

Prop de 200 estudiants i personal de la UPC s'han concentrat a les portes de la Secretaria d'Universitats i Recerca i han tallat la Via Laietana com a senyal de protesta pels futurs acomiadaments, entre els quals es troben 90 interins del personal d'administració i serveis (PAS) i 132 associats del personal docent i investigador (PDI). Un centenar dels concentrats han demanat la dimissió del rector, Antoni Giró, i del president del Consell Social, Joaquim Boixareu, per la gestió al capdavant de la institució, que acumula un dèficit de més de 100 milions d'euros. La concentració ha estat paral·lela a la reunió del Consell Social de la UPC, que ha d'aprovar els pressupostos que va presentar el rector al Consell de Govern i que preveuen l'acomiadament de més de 200 treballadors.

La UPC va aprovar divendres un pressupost de 278,4 milions pel 2013, un 10,4% inferior al del 2012 i que retalla un 6,5% el pressupost per a personal, fet que suposa un estalvi d'11 milions d'euros. A més, retallaran un 48% la inversió en obres i equipaments i prop d'un 10% del funcionament ordinari de la universitat.

Ahir, una trentena d'estudiants van passar la nit a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB) en contra dels acomiadaments a la Universitat Politècnica de Catalunya.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid