Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nació
Presentació a Mallorca de la campanya "Som Països Catalans"

Per la normalització del marc territorial català en qualsevol expressió de la societat

01/02/2013 Política
Cartell de la presentació de "Som Països Catalans" Cartell de la presentació de "Som Països Catalans"

"Som països Catalans" naixerà aquest dissabte 2 de febrer al Teatre de Petra (Pla de Mallorca) amb un acte fundacional que servirà per presentar públicament una iniciativa que sorgeix de persones de diferents generacions i d'arreu del territori i que pretén generar sinérgies des de molt diferents àmbits.

L'objectiu, segons els impulsors, és normalitzar el marc nacional en tots els àmbits. Des de l'esportiu a l'associatiu, l'econòmic, el polític, o musical. Experiències com la cançó necessària, que engloba els cantautors dels Països Catalans han de ser l'exemple de la normalització del marc territorial català en qualsevol expressió de la societat civil o moviments socials.

La iniciativa es presenta a l'illa de Mallorca en col·laboració amb el Col·lectiu Albaïna i Pla de Mallorca en Marxa , dos entitats molt arrelades i de reconeguda trajectòria en els seu respectius municipis. Durant la presentació parlaran membres de la iniciativa Som Països Catalans i d'aquests dos col·lectius locals, així com dues persones que llegiran el

manifest fundacional. A més, està previst que Som Països Catalans comenci a donar a conèixer part de la feina que s'està fent i els suports amb els quals es compta per tirar endavant la iniciativa.

A partir de les 21.00h, el Teatre de Petra

Acollirà una gala amb música, glosa i parlaments. En primer lloc hi intervendran els reconeguts glosadors Macià Ferrer (Montuïri) i Maribel Servera (Manacor). Seguidament, es presentarà l'espectacle 'La cançó necessària', on sis joves cantautors repassaran temes compromesos d'ara i d'abans. Pau Alabajos (Torrent), Meritxell Gené (Lleida), Andreu Valor (Cocentaina), Jordi Montañez (Gràcia), Cesk Freixas (Vilafranca del Penedès) i Josep Romeu (Tarragona) són el millor exponent de la nova fornada de cantautors compromesos. I per cloure l'acte, l'experimentat i compromès cantador Biel Majoral (Algaida),que oferirà, acompanyat dels també algaidins Delfí Mulet i Biel Torres, alguns dels temes que s'han convertit en autèntics himnes nacionals, com 'Què té aquesta terra nostra' o 'Jo sóc català'.

Treballar per la construcció nacional dels Països Catalans

Som Països Catalans vol construir en positiu i enllaçar des de la base els territoris d'aquest racó de la Mediterrània, units per una llengua, la catalana, i per una una història, la dels Països Catalans, però sobretot per un futur que cal començar a treballar. Ens trobam en uns moments en què resulta urgent fer front a les ofensives contra la llengua i el país. Volem retrobrar-nos en la nostra unitat (i des de la diversitat que ens caracteritza) i estrènyer els llaços per avançar conjuntament. Treballar en definitiva per la construcció nacional dels Països Catalans, perquè no ens cal esperar a ser lliures per construir el país que volem.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  5. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  6. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  7. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  8. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
  9. Entitats de la Barceloneta reclamen que el Bloc Balboa es destini a habitatge veïnal i no al negoci turístic
  10. Treballadors de les biblioteques convoquen una bicicletada per denunciar la despesa pública destinada al Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid