Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
25-N
Del "Jo vaig votar" de la Generalitat al "Jo vaig votar la CUP"

La CUP elabora un espot que reacciona a la campanya institucional que va impulsar la Generalitat i que la Junta Electoral va prohibir

10/11/2012 Política

La Generalitat de Catalunya es va gastar 271.000 euros en una campanya institucional que tenia per objectiu promoure la participació a les eleccions del 25-N. Uns vídeos i unes falques radiofòniques que el 31 d'octubre la Junta Electoral Central va ordenar retirar al·legant que responien a "una incentivació del vot no emparat per la legislació electoral".

Als espots, titulats "Jo vaig votar", hi apareixien una successió d'esdeveniments que la Generalitat considerava històrics i ho equiparava amb les eleccions del 25 de novembre. I hi feia sortir protagonistes dels esdeveniments que donaven testimoni d'haver estat o participat en els fets. Així, hi sortia la manifestació del 77, el referèndum de la Constitució del 78, el "Ja sóc aquí" de Terradelles, els Jocs Olímpics del 92, el concert de Lluís Llach al Camp Nou, l'entrada a la Unió Europea o la manifestació de l'11 de Setembre d'enguany.

En resposta a aquests espots, la CUP-Alternativa d'Esquerres ha elaborat un vídeo que reacciona als esdeveniments que la campanya institucional cataloga com a històrics per al poble català. En aquest sentit, amb les mateixes imatges que els institucionals, hi apareixen diferents testimonis que diuen "Jo no vaig votar la Constitució que ens encadenava al franquisme", "Jo vaig cridar Independència al concert de Llach al Camp Nou", Xavier Tolosana afirma "Jo vaig ser detingut, torturat i empresonat a les Olimpíades del 92", "No vaig acceptar mai el pactisme i la traïció del 'Ja sóc aquí'", "Jo vaig votar en contra de l'Europa dels estats, la guerra i el capital", "Jo vaig participar a les diferents diades dels Països Catalans". El vídeo acaba amb l'últim esdeveniment, el del 25-N: "Jo vaig votar la CUP".

Valora
Vídeos
Jo vaig votar (Generalitat)
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  8. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid