Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Periodisme
Un llibre sobre la trajectòria fosca de Garzón encetarà una col·lecció del Grup Barnils

El primer llibre de la col·lecció anirà a càrrec una de les de les impulsores del documental produït per Llibertat.cat

20/10/2012 Comunicació

El Grup de Periodistes Ramon Barnils i Edicions Saldonar han signat un conveni per posar en marxa una col·lecció de llibres d’actualitat periodística escrits per membres del Grup en la línia encetada per l’Anuari Mèdia.cat dels silencis mediàtics.

El primer llibre de la col·lecció, que sotirà abans de Sant Jordi, parlarà sobre la controvertida trajectòria del jutge Baltasar Garzón i anirà a càrrec una de les de les impulsores del documental L'Operació Garzón contra l'independentisme català, la periodista Sònia Bagudanch.

El pròleg estarà redactat pel president del GPRB, David Bassa, que, amb motiu de la campanya per aconseguir finançament per al documental, reflexionava: “Lluitar contra aquest oblit [el de l’operació político-policial més contundent feta mai per l’Estat espanyol] és de justícia informativa, històrica, democràtica i nacional”. El llibre que encetarà la col·lecció Periodistes, doncs, vol contribuir a desemmascarar els aspectes més foscos de la trajectòria de Garzón, expulsat enguany de la judicatura espanyola.

El conveni, signat per Bassa i el director i propietari d’Edicions Saldonar, Francesc Gil Lluch, preveu l’edició de dos a tres llibres l’any sota l’epígraf genèric de Col·lecció Periodistes.

El Grup Barnils serà l’encarregat de proposar els continguts i els autors de cada volum. Segons explica en un comunicat, la intenció és buscar temes que siguin d’interès general i d’impacte mediàtic però que per algun motiu siguin continguts silenciats o tractats sense prou aprofundiment als mitjans de comunicació convencionals.

Edicions Saldonar, una editorial nascuda l'any 2010 i amb tres col·leccions obertes, s’encarregarà de les tasques d’edició, impressió i distribució dels llibres. Els volums tindran unes 100 pàgines i es vendran al preu de 10 euros a la majoria de llibreries del país.

Gil Lluch ha dit que per a ell “és un plaer treballar amb el grup periodístic de referència al nostre país, que treballa en la línia de rigor i investigació que tanta falta ens fa en l’àmbit comunicatiu". "Tinc plena confiança que aquesta col·lecció enganxarà als lectors, àvids de saber coses que normalment no troben a la majoria de mitjans”, ha sentenciat.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid