Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Independentisme d'esquerres
La Intersindical-CSC defensa un estat català "amb un sistema social just"

"Ens calen estructures d’estat propi perquè l’estat espanyol i els especuladors no ens portin a la pobresa estructural"

07/09/2012 Política
11-S Cartell de la Intersindical-CSC 11-S Cartell de la Intersindical-CSC

La Intersindical-CSC ha insistit en la necessitat d'aconseguir la independència "perquè l’estat espanyol i els especuladors no ens portin a la pobresa estructural" i en aquest sentit ha defensat la urgència d'un estat propi que tingui "un sistema social just".

En un comunicat, el sindicat ha alertat que "ens troben en una situació econòmica molt greu" i en aquest sentit ha evidenciat que els governs català, espanyol i també europeu "estan situant les conseqüències d'aquesta situació sobre les esquenes de la ciutadania".

Per això assegura que "necessitem sobirania econòmica i política per fer front a la crisi" però "sobirania fonamentada en la igualtat i en la solidaritat, des de postulats de progrés i des de sota, apostant per uns models econòmics i socials nous".

En aquest sentit, afirma que amb una nació catalana lligada a l’estat espanyol "resulta impossible la construcció d’un nou model socioeconòmic basat en la justícia social i en la solidaritat, ja que se’ns nega la capacitat de decidir un model adequat a les nostres necessitats".

"Per poder pagar el deute l'estat retalla els drets de la ciutadania"

La Intersindical-CSC assenyala que "l'Europa neoliberal fa temps que ha intervingut l’estat espanyol" i remarca que "el rescat també s’ha realitzat a mida del capital".

A més, afegeix que per poder pagar el deute l'estat "retalla i retallarà els drets de la ciutadania, situarà en vies de desaparició el sistema públic que és l’eix del sistema de benestar, deixant la porta absolutament oberta a la privatització".

"Però no ens enganyem, ni ens deixem enganyar, no som nosaltres, la ciutadania, ni els culpables, ni els responsables d’aquesta situació. Aquesta situació te uns responsables concrets: les entitats financeres i aquells politics que han estat en els diferents governs i han tolerat aquesta situació. La gestió penosa que han realitzat ens ha portat a l’actual situació", denuncia.

A la manifestació de l'ANC

La Intersindical-CSC ha cridat a participar a la manifestació independentista de l'ANC i assegura que aquest 11 de Setembre "pot esdevenir un punt i a part en la història del nostre país". De fet, considera que "tenim l'oportunitat de mostrar a tot el món el nostre desig d'esdevenir un poble lliure, integrat en una nació reunificada amb un sistema social just".

"És moment de dir prou i avançar decididament en l'alliberament nacional i de classe del nostre país. És moment de mobilitzar-nos, de fer sentir la nostra veu", manifesta.

El sindicat convoca a les 16.30 hores a la seu nacional (Villarroel, 45, entresòl, 1r. Barcelona 08011. Metro Urgell -Línia 1- Metro Sant Antoni – Línia 2) i a les 17.00 hores al Passeig de Gràcia (entre Diputació i Consell de Cent).

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  4. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  5. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid