Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
Turistes de Mallorca, "save Catalan language"

L'entitat Joves de Mallorca per la Llengua sensibilitza els turistes de l'illa sobre la llengua pròpia de les Illes

17/08/2012 Llengua

"Save Catalan Language" ("Salveu el català"). Amb aquest missatge, Joves de Mallorca per la Llengua s'ha dirigit als turistes per demanar-los que respectin la llengua pròpia de les Illes Balears, indret tan freqüentat per forasters durant l'estiu.

Membres de l'entitat van dur a terme dijous una acció reivindicativa davant la Seu de Palma en què van repartir fulls informatius als turistes on se'ls explicava quina és la llengua pròpia de Mallorca. També per fer-los sabedors de la precària situació en què es troba l'idioma.

Els joves van desplegar una pancarta amb el lema "Save Catalan Language" a davant de la Seu de Palma, plena de turistes de diverses nacionalitats. A més a més, l’entitat juvenil repartia tríptics informatius per informar de la situació del català.

Els tríptics expliquen breument la història de la llengua catalana a l’illa, la situació actual i com la seva presència ha minvat dràsticament als mitjans de comunicació, a l’ensenyament i a l’administració pública a causa de les mesures impulsades pel Govern actual que cerca marginar la llengua de l’illa. Aquest material estava disponible en català, castellà, anglès, alemany i japonès.

L’entitat va repartir uns 500 tríptics als turistes. Segons l'entitat, "han estat molts els turistes, no només de l’estat espanyol sinó de per tot arreu, que s’han interessat per la llengua catalana i pels motius pels quals està sent marginada al seu propi territori".

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  3. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  4. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  5. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  6. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  7. Berga homenatja mossèn Josep Armengou cinquanta anys després de la seva mort
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  10. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid