La Plataforma No a l'Heliport al Roc de Patapou ha superat les 2.100 signatures de suport. Han assolit el doble de les que tenien fins divendres passat en els tres dies i mig de campanya durant la festa major d’Andorra la Vella, en què han posat en marxa una sèrie de punts mòbils per convidar la ciutadania a donar fe del seu posicionament, contrari al lloc escollit pel Govern. La campanya la van tancar a les vuit de la tarda d’ahir amb 1.100 signatures recollides. A aquestes s’hi han de sumar les 1.030 aconseguides en un mes i mig a través dels punts fixos del comú d’Andorra la Vella, el centre cultural La Llacuna i la pàgina web.
Els contraris a l’heliport han valorat molt positivament tant el nombre de signatures aconseguit com el fet que s’ha pogut parlar amb molta gent, intentar conscienciar-la sobre els problemes que pot comportar l’heliport i conèixer també els seus punts de vista.
De moment, i fins que el Govern no prengui una decisió sobre l’heliport un cop rebi els informes dels experts francesos, la plataforma continuarà amb la campanya de recollida de signatures. La web i els punts fixos seguiran oberts i mostraran al carrer l’oposició al Patapou. Fins ara han instal·lat cinc pancartes contràries al Patapou. Estan al comú, davant de Govern, a la rotonda, a la Poste i a l’avinguda Santa Coloma.
Consulta Popular
Paral·lelament, el col·lectiu ha sol·licitat que es faci una consulta popular d'àmbit parroquial i que el Govern respecti l'opinió dels ciutadans i en cas que es manifestin contraris a la ubicació de l'heliport al Patapou, no s'executi el projecte.
Oposició al projecte
En un manifest publicat a pàgina sencera a tots els rotatius andorrans, Diari d'Andorra, El Periodic d'Andora, Bondia i Més Andorra, la Plataforma ciutadana No a l'heliport al Roc de Patapou explica en vuit punts les raons per aturar el projecte.
El col·lectiu esmenta els riscos naturals de caiguda de blocs rocosos, la proximitat de les maniobres dels aparells al teixit urbà d'Andorra la Vella on hi viuen més de 6.000 persones, la petjada acústica amplificada per la proximitat de les muntanyes, el sobrevol de teixit urbà i equipaments 'crítics' de la capital i Escaldes-Engordany com l'Hospital i els col·legis Sant Ermengol i Janer, l'afectació mediambiental i el fet de no tenir accés rodat ni per als vehicles d'emergència ni qualsevol altre tipus de vehicle.