Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Monarquia
La CUP demana que la Fundació Gala-Salvador Dalí surti de la Fundació Impulsa

La formació considera Impulsa "un instrument ridícul" de propaganda monàrquica

22/05/2012 Política
La CUPdemana a l'alcalde de Figueres, Santi Vila, que en funció de vicepresident de la Fundació Gala-Salvador Dalí demani sortir de la Fundació Impulsa per no tenir res a veure amb els valors fundacionals que obliguen els estatuts de la FGSD.

La FGSD s'autodefineix com una entitat cultural privada que té per missió, tal com recullen els seus estatuts, “promocionar, fomentar, divulgar, prestigiar, protegir i defensar, al territori de l’Estat espanyol i al de qualsevol altre estat, l’obra artística, cultural i intel•lectual del pintor, els seus béns i drets de qualsevol naturalesa; la seva experiència vital, el seu pensament, els seus projectes i idees i obres artístiques, intel•lectuals i culturals; la seva memòria i el reconeixement universal de la seva genial aportació a les Belles Arts, a la Cultura i al pensament contemporani”.

Així mateix, valoren que no és positiu barrejar amb política aquestes obligacions fundacionals. La formació independentista considera que la visita de membres de la monarquia borbònica tan sols té un rerefons propagandístic ridícul, i que és l'enèsima vegada que es pretén fer surar la imatge d'una monarquia que ha tocat fons i que cada dia que passa desperta més rebuig entre la societat. Pel regidor independentista, Joan Font, "és important que l'alcalde faci valer la seva veu com a vicepresident de la Fundació Gala-Salvador Dalí i reclami coherència amb els estatuts i objectius de la Fundació i, per tant, demani sortir de la Fundació Impulsa. Només serveix per rentar la imatge de la monarquia, una institució antidemocràtica i instaurada pel dictador Francisco Franco”.

Font, afirma que "la monarquia espanyola mai ha tingut massa simpaties a les comarques gironines, i això s’ha accentuat durant els últims temps per l'activitat miserable de membres de la família reial, amb vinculacions amb la corrupció a gran escala i la caça d'elefants, mentre que les famílies no poden arribar a final de mes, això ja no hi ha qui ho aguanti".

Per Font, "és necessari que ens adonem que és només una petita oligarquia qui convida aquests personatges antidemocràtics a casa nostra, i no un gruix ampli de ciutadans".

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  10. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid