Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Monarquia
La CUP demana que la Fundació Gala-Salvador Dalí surti de la Fundació Impulsa

La formació considera Impulsa "un instrument ridícul" de propaganda monàrquica

22/05/2012 Política
La CUPdemana a l'alcalde de Figueres, Santi Vila, que en funció de vicepresident de la Fundació Gala-Salvador Dalí demani sortir de la Fundació Impulsa per no tenir res a veure amb els valors fundacionals que obliguen els estatuts de la FGSD.

La FGSD s'autodefineix com una entitat cultural privada que té per missió, tal com recullen els seus estatuts, “promocionar, fomentar, divulgar, prestigiar, protegir i defensar, al territori de l’Estat espanyol i al de qualsevol altre estat, l’obra artística, cultural i intel•lectual del pintor, els seus béns i drets de qualsevol naturalesa; la seva experiència vital, el seu pensament, els seus projectes i idees i obres artístiques, intel•lectuals i culturals; la seva memòria i el reconeixement universal de la seva genial aportació a les Belles Arts, a la Cultura i al pensament contemporani”.

Així mateix, valoren que no és positiu barrejar amb política aquestes obligacions fundacionals. La formació independentista considera que la visita de membres de la monarquia borbònica tan sols té un rerefons propagandístic ridícul, i que és l'enèsima vegada que es pretén fer surar la imatge d'una monarquia que ha tocat fons i que cada dia que passa desperta més rebuig entre la societat. Pel regidor independentista, Joan Font, "és important que l'alcalde faci valer la seva veu com a vicepresident de la Fundació Gala-Salvador Dalí i reclami coherència amb els estatuts i objectius de la Fundació i, per tant, demani sortir de la Fundació Impulsa. Només serveix per rentar la imatge de la monarquia, una institució antidemocràtica i instaurada pel dictador Francisco Franco”.

Font, afirma que "la monarquia espanyola mai ha tingut massa simpaties a les comarques gironines, i això s’ha accentuat durant els últims temps per l'activitat miserable de membres de la família reial, amb vinculacions amb la corrupció a gran escala i la caça d'elefants, mentre que les famílies no poden arribar a final de mes, això ja no hi ha qui ho aguanti".

Per Font, "és necessari que ens adonem que és només una petita oligarquia qui convida aquests personatges antidemocràtics a casa nostra, i no un gruix ampli de ciutadans".

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  8. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
  9. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  10. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid