Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mossos d'Esquadra
Antiavalot enxampat en un clar abús policial

El Periódico difon un vídeo on es veuen antiavalots agredint un jove

25/05/2012 Drets i Llibertats

Un antiavalot dels Mossos d'Esquadra ha estat enxampat en una clara actuació d'abús policial, en ventar una violenta bufetada a un jove. Els fets van tenir lloc l'1 de maig passat a Barcelona en el marc de la protesta anticapitalista de la tarda a Plaça Universitat, completament acordonada per un inèdit desplegament d'agents de paisà i antiavalots.

Els fets van ser gravats des d'un balcó de la Plaça Goya i El Periódico publica aquest divendres el vídeo. Segons relata el mateix Antonio Baquero, periodista d'El Periódico, en la gravació es veu com diversos agents de la Brigada Mòbil porten gairebé enlaire un noi amb ulleres i jaqueta blava fins a arraconar-lo violentament contra la part del darrere d'una furgoneta policial.

Allà, després d'un intercanvi de paraules, un dels agents deixa anar una violenta bufetada al noi, a qui en cap moment es veu en actitud violenta i que fins i tot mostra voluntàriament la seva identificació. A més, encara que s'hagués posat violent, el que hauria hagut de fer l'agent és reduir-lo, però en cap cas bufetejar-lo, afirma el periodista.

Segons El Periódico, fonts dels Mossos, després de visionar aquestes imatges, van assenyalar que s'havia obert una investigació interna "per determinar exactament el que havia passat, veure si hi va haver un excés policial i, si és així, prendre les mesures disciplinàries que corresponguin". No obstant, van indicar que no consta que el jove hagi denunciat els fets.


 

Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  3. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  4. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  7. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  8. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
  9. Tossudament alçats!
  10. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid