Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Record
Guillem Agulló a Palma i Castelló

Maulets realitza diverses accions per mantenir viu el record del jove assassinat pel feixisme

26/04/2012 Política
Maulets ha realitzat accions a Palma i Castelló en record a Guillem Agulló amb motiu del 19è aniversari del seu assassinat.

A Palma l'acció ha consistit en el canvi del nom d'una plaça de la ciutat pel nom de Guillem Agulló, concretament la que oficialment està dedicada a la Guàrdia Civil espanyola. Segons el jovent independentista, és "un cos militar que a més de tenir una funció clau per les forces d'ocupació, es troba tacat per nombrosos casos de corrupció, repressió, tortura i assassinat". Maulets, que rebutja la dedicació de vies públiques a aquest cos repressiu, considera "molt més apropiat el nom d'un jove assassinat pel simple fet d'haver-se mantingut fidel als seus ideals, els mateixos pels que el jovent d'avui continuam lluitant sense descans: la independència i el socialisme als Països Catalans".

De la seva banda, l'assemblea de Maulets de Castelló va convocar una concentració davant de la subdelegació del govern a la qual van assistir 150 persones. Allà es va llegir un manifest recordant les víctimes del feixisme i rebutjant la permissivitat per part de l'estat espanyol, que permet que uns anys després d'assassinar una persona el culpable es presentés a unes eleccions amb el partit ultradretà Alianza Nacional.

Una volta desconvocada la manifestació es va despenjar la pancarta d'un pont i es van fer diverses pintades i murals per la via del tren Castelló-València.
Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid