Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixisme
Un alcalde espanyol del PP penja una bandera franquista a casa seva

Miguel Ángel Pérez exhibeix la bandera a través d'un pal de tres metres d'altura

10/02/2012 Internacional
L'alclade de La Veguilla, Miguel Ángel Pérez (PP), al municipi de Reocín (Cantàbria), té penjada a casa seva una bandera franquista. L'exhibeix hissada en un pal de més de tres metres al seu domicili perfectament visible des del carrer (fotos de la casa de Pérez amb la bandera).

Ho ha denunciat el regidor d'Izquierda Unida (IU) a l'Ajuntament de Reocín, Manuel Crespo, que ha considerat "intolerable" el fet i ha exigit a Pérez la retirada immediata de la bandera. Es dóna la circumstància que penjar una bandera feixista espanyola no és il·legal si està instal·lada en un domicili particular, encara que tingui tres metres d'altura.

En un comunicat, Crespo ha remarcat que la bandera és visible des de molts llocs del poble, i en aquest sentit ha considerat que aquest fet hauria de comportar la "immediata inhabilitació" de Pérez per qualsevol responsabilitat política i càrrec públic. Crespo ha demanat a l'alcalde de Reocín, també del PP, que exigeixi al regidor de La Veguilla la retirada immediata de la bandera i ha advertit que de no fer-ho serà "còmplice d'un atropellament de la democràcia".

De la seva banda, les joventuts d'IU han anunciat que emprendran les mesures necessàries perquè "aquest tipus de manifestacions no tinguin cabuda en cap racó de Cantàbria". Així mateix, han anunciat la posada en marxa d'una campanya a nivell autonòmic per demanar la retirada dels símbols franquista, "una vergonya" en ple segle XXI.
Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  9. El Concurs Tísner premia dos jocs escolars que fomenten la llengua i el treball en equip “S.O.S La Terra” i “La serp de la venta” s’imposen en una edició amb més de 100 propostes d’arreu dels Països Catalans
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid