Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
31-M
Lipdub per la llengua a la Catalunya Nord

La Federació es proposa aconseguir el rècord de participació a un lipdub amb motiu de la manifestació del 31 de març per reivindicar respecte per les llengües de l'estat francès minoritzades

05/12/2011 Cultura
El 31 de març del 2012 els diferents pobles sota administració francesa es manifestaran per reivindicar una llei que garanteixi drets per les llengües minoritzades. Alsacians, bascos, bretons, corsos, occitans i catalans sortiran al carrer amb un objectiu comú: una llei que garanteixi la vivència i la transmissió de les llengües.

Amb motiu del 31-M, els nord-catalans han organitzat la gravació d'un lipdub, un registre ja habitual als Països Catalans per reivindicar l'ús del català. En aques sentit, la mateixa pàgina web del lipdub nord-català recorda exemples com els del lipdub de la Plataforma per la Llengua a Barcelona, el lipdub de la Bressola o el que ha batut tots els rècords: el lipdub de Vic.

La Federació d'entitats per la llengua i cultura catalanes es proposa aconseguir el rècord mundial de participació a un lipdub, "un rècord del món que ha de palesar la nostra voluntat de garantir la transmissió de la llengua catalana a les futures generacions".

Aquest dimecres es durà a terme la primera reunió al Casal Jaume I de Perpinyà per preparar l'acte. El lipdub tindrà lloc el dissabe dia 31 de març del 2012 a les dues de la tarda al Castellet amb estelades i senyeres.
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Crònica d’una mort anunciada
  4. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  5. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  8. El futur no aterra amb més avions
  9. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
  10. Manifest unitari en defensa de l'educació pública, democràtica i en català, i de rebuig a l'acord de pressupostots Pp-Vox
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid