Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Les Borges Blanques
La CUP es posiciona en contra de la construcció d'una incineradora de Biomassa a les Garrigues

La CUP de Les Borges mostra el seu suport als veïns i veïnes que han mostrat ja la seva oposició a la instal·lació de l’empresa i es posa a la seva disposició, per tal de vertebrar una resposta adient a l’amenaça que se’ns presenta.

21/12/2011 Territori
L’Assemblea Local de la CUP a les Borges Blanques fa públic el seu rebuig a la instal·lació d’aquesta empresa així com qualsevol altra de caràcter contaminant que és vulgui instal·lar a la comarca de Les Garrigues, al considerar aquesta mena de desenvolupament, contrari a la salut de les persones i lesiva per a un territori que aspira a viure de l’excel·lència en la producció de productes agrícoles de qualitat.

Conseqüentment, davant d'aquesta agressió al territori i essent com som contraris a aquest model de creixement il·limitat de les necessitats energètiques, la CUP de Les Borges mostra el seu suport als veïns i veïnes que han mostrat ja la seva oposició a la instal·lació de l’empresa i es posa a la seva disposició, per tal de vertebrar una resposta adient a l’amenaça que se’ns presenta.

Segons la formació independentista, l'empresa Urgesneda de Juneda, amb la col·laboració de la vasca Sener, ja fa quatre anys que treballen en el projecte d'instal·lar a Juneda  una incineradora de Biomassa, projecte que actualment es troba en fase d'al·legacions.

Les incineradores  de Biomassa, son instal·lacions productores d'electricitat que, per al seu funcionament, necessiten de la crema de:  residus agrícoles i forestals, cultius energètics, residus animals, residus d'empreses agroalimentàries, residus sòlids urbans i fangs provinents de depuradores.

La crema en massa i continuada d'aquests productes, representa un alt risc per la salut de les persones que per l'efecte acumulatiu de micropartícules contaminants en l'ambient, especialment  per a la gent gran o els més menuts. Segons els especialistes, la continua inhalació d’aquestes micropartícules contaminants, que per la seva petitesa el sistema de filtratge no pot retenir, provoca un augment de les malalties pulmonars (bronquitis, asma...) problemes dermatològics, neuronals, cardiovasculars i augmenta les probabilitats de desenvolupar càncers.
 
Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  5. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid