Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
COS
El nou contracte d'aprenent "legalitza l'esclavatge del jovent treballador"

El govern espanyol va aprovar el passat 19 de novembre el nou contracte d’aprenent que regula les pràctiques a les empreses

06/12/2011 Laboral
El govern espanyol va aprovar el passat 19 de novembre el nou contracte d’aprenent que regula les pràctiques a les empreses. A través d’aquesta figura, “el jovent treballador podrà cobrar un sou de 426 euros mensuals sense dret a prestacions per atur, sense vacances pagades, sense jornada màxima, sense dret a indemnització per acomiadament, sense dret a dies festius, sense permisos... És a dir, esclavatge en estat pur i dur, tornant al més pur estil capitalista de mitjans i finals del segle XIX”.

La Coordinadora Obrera Sindical (COS) denuncia que el nou contracte d’aprenent és “una nova contrareforma laboral encoberta i amagada”, de manera que considera “vital que el jovent treballador prenguem veritable consciència de la seua situació, i que comencem a organitzar-nos”.

En un document [pdf], el sindicat analitza punt per punt el nou contracte, i conclou que “les empreses, a partir d’ara, podran comptar amb un exèrcit continu de precaris, pels quals gairebé no hauran de pagar res, cotitzaran ben poc”.

El sindicat denuncia que després de l’anterior contrareforma laboral, el PSOE, la CEOE, i les direccions de CCOO i UGT, “van entendre que per estalviar-se problemes als carrers només podien o parlar de reformes laborals i anar aprovant petites modificacions de forma paulatina i amagada”, així com “augmentar la doctrina del shock a tots els àmbits de la societat perquè així estiguen més disposats a acceptar resignadament aquestes barbaritats” i “reprimir més als i les que lluitem contra aquest estat de coses”.
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid