Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Treballadors de tot el món celebren la Jornada Internacional d'Acció

La FSM-Federació Sindical Mundial va convocar el passat 3 d'octubre una Jornada Internacional d'Acció que també es va fer sentir als Països Catalans. L'FSM ha valorat com "un gran èxit" la jornada i assegura que "els indicis fins ara demostren que els afiliats de l'FSM a desenes de països han organitzat vagues, manifestacions, protestes, fins i tot actuacions teatrals i recollides de signatures, protestes d'immigrants, etc.".

En aquest sentit, la Federació, que condemna les polítiques de l'FMI, el BCE i les multinacionals, assenyala que "s'han escoltat fortes reivindicacions per la seguretat social, contractes col·lectius, 35 hores de treball i augment de salaris" [FOTOS].

09/10/2011 19:50 Laboral
Milers de treballadors a tot el món van celebrar el dia internacional d'acció i van debatre les conseqüència de la crisi capitalista. L'FMS conclou que l'organització "està donant passos ferms positius i reforça la línia classista, militant a través dels sindicats i a la consciència dels treballadors". 

castellodelaplanaLa jornada es va celebrar sota els lemes "No pagarem la crisi del sistema capitalista" i "Peoples of Europe rise up!" ("Pobles d'Europa alceu-vos!").

A Barcelona, les organitzacions de la Coordinadora Unitària Sindical de Catalunya (CUSC) van convocar un acte a la tarda en suport a aquesta jornada. Durant l'acte, celebrat davant de l'Estació de França, es va fer una connexió en directe amb Euskal Herria i Grècia per explicar el seu treball i lluites, mentre que els grecs van explicar les dues vagues que faran els propers dies.

La Intersindical-CSC va celebrar una xerrada a Barcelona sobre els canvis a la normativa laboral. De la seva banda, la COS va organitzar diverses concentracions al País Valencià. A Alacant, al voltant de 50 integrants de la Plataforma de Lluita Contra les Retallades d'Alacant es van concentrar a la Plaça dels Cavalls per defensar els serveis públics, llançar consignes contra les retallades socials i repartir 500 pamflets amb els motius de convocatòria de la jornada.

A Burjassot, la protesta va tenir lloc davant d'una seu de la CAM on diverses persones van protagonitzar una asseguda amb sacs de dormir amb un cartell on posava "Una ajuda per a pagar la hipoteca. El banc ens ha deixat al carrer". A Montcada es van penjar unes pancartes contra les retallades de drets socials, laborals i nacionals, i en solidaritat amb els i les companyes d'ARCO en lluita contra els 204 acomiadaments.

A Castelló, membres de la Coordinadora Repartim el Treball i la Riquesa de Castelló van penjar un cartell a la façana del Casal Popular de Castelló, mentre que a Rafelcofer militants de la COS van penjar una pancarta prop de l'autopista que passa per Rafelcofer direcció València.
 

La Federació Sindical Mundial (FSM) va ser fundada a París un 3 d'octubre de l’any 1945. És l'organització sindical internacional més antiga i organització fundadora de l'Organització Internacional del Treball (OIT). Segueix la línia del moviment sindical classista i lluita contra el capital i l'imperialisme per una societat sense explotació de l'home per l'home. En l'actualitat compta amb 80 milions de membres en 120 països.

 

burjassot2
 
alacant1

 

Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid