Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cañamero a Duran: "Per què no critica que el 20% de terratinents s'enduguin 5.200 milions cada any?"

El portaveu nacional del Sindicato Andaluz de Trebajadores (SAT) i secretari general del Sindicato de Obreros del Campo (SOC), Diego Cañamero, ha carregat contra Josep Antoni Duran i Lleida per les declaracions en què acusava els pagesos andalusos de rebre subvencions agràries i passar-se el dia al bar.

"És vostè un d'aquests polítics, professionals, que sense saber què es el PER ni perquè existeix, ni quins són els problemes del medi rural andalús, parla i opina només per congratular-se amb la burgesia catalana i per arrencar un grapat de vots miserables encara que sigui a costa del desprestigi dels jornalers i jornaleres d'Andalusia", etziba Cañamero en una carta oberta publicada al seu Facebook.

11/10/2011 14:23 Drets i Llibertats
El sindicalista andalús assegura que aquest tipus de subvencions "són un insult als jornalers/es". I és que segons afirma "sempre hem defensat que el diner públic fos a canvi de treball, respecte i dignitat", però "és vostè i els que pensen com vostè els responsables que els jornalers tinguem aquest subsidi", ja que l'atur afecta el 40% en el món rural andalús.
 

"No sigui demagog ni curt de memòria, ja que la burgesia catalana a la que representa va pactar amb els terratinents que Andalusia fos una zona subdesenvolupada, per a proporcionar-los matèries primeres (el 80% del cotó es cultivava a Andalusia i totes les empreses textils eren a Catalunya) i mà d'obra barata", remarca. A més, recorda que 2.000.000 andalusos van haver d'emigrar a Catalunya, i en aquest sentit li pregunta "No té res a dir d'aquesta ma d'obra? També reben el jornal als bars de Catalunya?".

Cañamero recorda que el PER suposa 7 euros al dia i que només el reben 220.000 jornalers i jornaleres d'un total de 513.000. És per això que pregunta a Duran "per què no critica que un 20% de propietaris terratinents s'enduguin 5.200 milions d'euros cada any de la Política Agrària Comuna (la PAC, el PER dels rics) a canvi de res, només per posseir terres? I a sobre li donen medalles, com a la Duquesa de Alba".

"Senyor Duran i Lleida, a vostè li passa com a aquell ministre d'agricultura i ramaderia, que li van regalar una ovella i se'n va endur el gos del pastor creient que n'era", conclou.

Per saber-ne més:

Duran i Lleida es treu la màscara i inicia la campanya de la xenofòbia

 

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid