Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cañamero a Duran: "Per què no critica que el 20% de terratinents s'enduguin 5.200 milions cada any?"

El portaveu nacional del Sindicato Andaluz de Trebajadores (SAT) i secretari general del Sindicato de Obreros del Campo (SOC), Diego Cañamero, ha carregat contra Josep Antoni Duran i Lleida per les declaracions en què acusava els pagesos andalusos de rebre subvencions agràries i passar-se el dia al bar.

"És vostè un d'aquests polítics, professionals, que sense saber què es el PER ni perquè existeix, ni quins són els problemes del medi rural andalús, parla i opina només per congratular-se amb la burgesia catalana i per arrencar un grapat de vots miserables encara que sigui a costa del desprestigi dels jornalers i jornaleres d'Andalusia", etziba Cañamero en una carta oberta publicada al seu Facebook.

11/10/2011 14:23 Drets i Llibertats
El sindicalista andalús assegura que aquest tipus de subvencions "són un insult als jornalers/es". I és que segons afirma "sempre hem defensat que el diner públic fos a canvi de treball, respecte i dignitat", però "és vostè i els que pensen com vostè els responsables que els jornalers tinguem aquest subsidi", ja que l'atur afecta el 40% en el món rural andalús.
 

"No sigui demagog ni curt de memòria, ja que la burgesia catalana a la que representa va pactar amb els terratinents que Andalusia fos una zona subdesenvolupada, per a proporcionar-los matèries primeres (el 80% del cotó es cultivava a Andalusia i totes les empreses textils eren a Catalunya) i mà d'obra barata", remarca. A més, recorda que 2.000.000 andalusos van haver d'emigrar a Catalunya, i en aquest sentit li pregunta "No té res a dir d'aquesta ma d'obra? També reben el jornal als bars de Catalunya?".

Cañamero recorda que el PER suposa 7 euros al dia i que només el reben 220.000 jornalers i jornaleres d'un total de 513.000. És per això que pregunta a Duran "per què no critica que un 20% de propietaris terratinents s'enduguin 5.200 milions d'euros cada any de la Política Agrària Comuna (la PAC, el PER dels rics) a canvi de res, només per posseir terres? I a sobre li donen medalles, com a la Duquesa de Alba".

"Senyor Duran i Lleida, a vostè li passa com a aquell ministre d'agricultura i ramaderia, que li van regalar una ovella i se'n va endur el gos del pastor creient que n'era", conclou.

Per saber-ne més:

Duran i Lleida es treu la màscara i inicia la campanya de la xenofòbia

 

Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  7. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  8. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  9. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  10. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid