Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Milers de persones es mobilitzen a Girona en defensa dels drets nacionals i socials

A Girona, els actes de commemoració de la Diada Nacional han culminat amb una manifestació que ha aplegat més de cinc mil persones, una de les més massives dels darrers anys.

La marxa anava encapçalada amb una pancarta sense signar amb el lema:  “Pels drets nacionals i socials; Independència Països Catalans", que ha aglutinat  representants de múltiples entitats i organitzacions polítiques i socials de la ciutat.

11/09/2011 23:54 Política
Amb anterioritat s'ha fet l’acte polític  que ha comptat amb la intervenció de representants del moviment anti-nuclear i dels treballadors del Trueta en lluita contra les retallades, com de l’organització juvenil Maulets. A l’acte també hi ha intervingut la diputada de Bildu al Parlament de Navarra, Bakartxo Ruiz, que ha dut a terme un parlament en nom de l’esquerra independentista basca en què ha mostrat la seva solidaritat amb el procés d’independència català.
 
El parlament final ha estat a càrrec de l’alcalde de Celrà per la CUP, Dani Cornellà, que ha defensat la idoneïtat de l’actual context polític “per engegar un procés democràtic de ruptura que condueixi el poble català a la independència”. Cornellà ha declarat que “aquesta és l’única manera que tenim, als Països Catalans, d’avançar cap a la plenitud nacional i la justícia social”. Finalment, el músic Titot ha entonat els himnes per culminar l’acte.
 
La jornada havia començat al migdia amb la cantada d’Els Segadors a la plaça del Vi, organitzada per l’ADAC, El Forn i Òmnium. L’esdeveniment ha servit perquè l’escriptora Maria Mercè Roca i el filòsof Josep-Maria Terricabras presentessin el projecte de l’Assemblea Nacional Catalana, i el llibreter Guillem Terribas ha estat l’encarregat de llegir el manifest de l’acte, que ha culminat amb la penjada simbòlica d’una senyera estelada al balcó de l’Ajuntament gironí. Tot seguit s’ha celebrat la tradicional cercavila organitzada per la CUP i Maulets pels carrers del Barri Vell, amb la participació de la banda dels Diables de l’Onyar, seguida del dinar popular, que ha congregat 150 persones.

girona11s
 

Galeria de fotos (Mercè Romero/Gironainfo.cat)

Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  6. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  9. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  10. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid