Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L’OCB es congratula de la sentència a favor del requisit lingüístic per accedir a la funció pública

L'entitat cultural adverteix Bauzà que es pot situar fora de la seva "constitució"
 
L’Obra Cultural Balear  (OCB) se congratula per la sentència feta pública avui en què el Tribunal Superior de Justícia de Balears avala un decret de l’any 2008 pel qual el Govern Balear fixava uns requisits de català per accedir a la funció pública. La sentència respon al recurs presentat per una central sindical contrària a la llengua i se basa en el reconeixement del català com a llengua pròpia i oficial que figura a l’Estatut d’Autonomia, en la Llei de la Funció Pública, en la Llei de Normalització Lingüística i en la jurisprudència del Tribunal Suprem. El tribunal considera que el decret és plenament constitucional.

22/09/2011 23:51 Llengua

La seva eliminació suposaria un retrocés en el procés de normalització lingüística i que se basa en la declaració de la llengua catalana com a idioma propi i cooficial juntament amb el castellà, així com en el mandat adreçat a les institucions públiques de les Balears dirigit a garantir l’ús normal i oficial de tots dos idiomes, "adoptant les mesures necessàries per assegurar-ne el coneixement i les condicions per assolir la igualtat plena entre aquestes llengües". La declaració i el mandat estan regulats en l’article 4 de l’Estatut.

Davant aquesta sentència aclaridora, l’OCB adverteix al president José Ramón Bauzá que els anuncis de derogar el requisit lingüístic fets pel seu Govern es basen en els mateixos arguments que el recurs rebutjat. Per a l’OCB, a més, els objectius són els mateixos: fer retrocedir el dret dels ciutadans de les Illes Balears a adreçar-se en català a l’administració pública. Segons l’entitat, el president hauria de reflexionar sobre la sentència, abans de prendre mesures que siguin contràries a la lletra i l’esperit de l’Estatut d’Autonomia de les Balears, la reforma del qual fou aprovada per àmplia majoria l’any 2007. L’OCB demana, per tant, a Bauzá, que aturi les reformes regressives anunciades i que torni al consens en matèria de llengua que va definir l’aprovació i el desplegament, fa 25 anys, de la Llei de Normalització Lingüística. 

 

Per saber-ne més:

és de 200 persones es manifesten a Palma per exigir que el català sigui un requisit 

Mobilització a Palma dels estudiants de magisteri per exigir que el català sigui un requisit

 

Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid