Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Una directiva europea pot prohibir l'etiquetatge en català

Avui, el parlament europeu decideix si aprova o no una directiva que permet als estats membres decidir que totes les etiquetes de productes estiguin escrites, com a mínim, en una de les llengües oficials de la Unió Europea, entre les quals no hi ha el català. La proposta estipula que els estats poden decidir que l'etiquetatge "sigui en una o més llengües oficials de la Unió".
 
El text  diu que "dins del seu territori, l'estat membre en el qual es ven el producte pot estipular que l'etiquetatge s'hagi de fer en una o més llengües, d'entre les oficials de la Unió". L'esmena, signada per 40 eurodiputats i liderada per Tremosa i Junqueras, demana que s'elimini el darrer tram de l'article i que simplement es precisi que s'ha d'etiquetar "en una o més llengües".

06/07/2011 02:21 Llengua
"Intentem que aquest tipus de textos no vagi endavant, per evitar que futurs governs espanyols vulguin utilitzar textos europeus per prohibir l'etiquetatge només en català dels productes" , ha explicat l'eurodiputat de CiU.
 
Si s'aprova la directiva, encara podria trigar mesos a aprovar-se, ja que hauria de rebre de nou el vistiplau del Consell i més endavant s'enviaria als estats membres perquè n'executessin l'aplicació.

Els eurodiputats catalans Maria Badia (PSC), Raül Romeva (ICV), Oriol Junqueras (ERC) i Ramon Tremosa (CiU) van demanar a l'Estat espanyol que aprofités l'adhesió de Croàcia a la UE –que requerirà una votació unànime al Consell per decretar el croat com a llengua oficial– per reclamar també l'oficialitat del català. Amb tot, la setmana passada el PP i el PSOE van votar en contra de la mesura al Congrés dels Diputats.

 
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  4. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
  9. El Correllengua 2026 continua estenent-se pel país amb activitats culturals i una jornada sobre les biblioteques catalanes
  10. Les mutacions de l’independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid