Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un militant independentista expedientat pels Mossos per haver-se concentrat contra del PxC

Els Mossos d'Esquadra han incoat un expedient sancionador a un militant de la CUP i de l'MDT de Badalona per haver suposadament "desobeït l'autoritat". Els fets van ocórrer a Badalona el passat 30 d'abril, en què hi havia una concentració convocada per Badalona Antifeixista davant un acte de la PxC que no tenia autorització.
 
En veure veure uns nens de l'esplai Borinot escoltant l'Anglada, el militant independentista, A. V. V., s'hi vaig acostar a parlar-hi ja que n'havia estat monitor. De seguida, els feixistes i un Mosso de paisà amb pantalons militars li van preguntar què feia i els ho va explicar. No se sap si un feixista o el Mosso va dir que A. V. V. estava intentant provocar que els nois fessin no-sé-què.

15/07/2011 15:15 Drets i Llibertats

En aquell moment, molts nois que estaven a la pista de futbol, la majoria d'origen immigrat, es van moure de sobte i van anar cap a la pancarta de Badalona Antifeixista. El cap dels Mossos es va posar molt nerviós i va demanar al militant independentista que es quedés quiet. I ho va fer durant un moment, però quan va veure que aparentment se'n desentenien, va intentar tornar al costant del grup de manifestants. Mentre s'hi dirigia, el cap dels Mossos va donar l'ordre a dos agents perquè el portessin a la furgoneta. En cap cas no hi va haver cap resistència.

Paral·lelament a aquests fets, els Mossos van rebre l'ordre de controlar i reprimir el grup Badalona Antifeixista. En aquell moment hi havia tensió, però es va aconseguir parlar amb els Mossos perquè es relaxessin.

Mentrestant, A. V. V. estava contra la furgoneta policial subjectat per un agent. Quantre dels concentrats s'hi van acostar per dir als Mossos que el deixessin anar. En aquell moment, el Mosso de paisà amb pantalons militars va desplegar la porra extensible i es va dirigir cap a un d'aquests manifestants, C. C.. En aquell instant el Mosso va soltar A. V. V.

Un cop acabada la concentració, els manifestatnts es van desplaçar cap a Joan XXIII, però quatre, A. V., T. F., I. V. i L. T. van girar pel C/ Casanova. Tot seguit, dos mossos de paisà els van aturar i els van identificar.

Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid