Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mig centenar de lleidatans rep el príncep espanyol al crit de "No ets benvingut"

Mig centenar de persones ha protestat aquest dilluns per la visita del príncep espanyol, que ha acudit a la ciutat per assistir a l'entrega dels Premios Nacionales de Cultura de España.

La concentració, convocada per la CUP i l'Assemblea de Joves de Lleida (AJLL) ha estat encapçalada per una gran pancarta amb un príncep de cap per avall i amb el lema "No ets benvingut". La protesta ha tingut lloc a les set de la tarda a la Passarel·la del Liceu Escolar.

12/07/2011 00:16 Drets i Llibertats

borbolleidaLa CUP remarca que la borbònica és "una dinastia aliena a la nostra realitat i d'infaust record per a la història de la ciutat", i considera que la presència de nou del Borbó és "totalment innecessària", i veu la permanència d'aquesta institució com "una rèmora feudalista pròpia de societats que no han assolit la plenitud democràtica".

Segons explica la formació, la visita ha suposat una gran despesa per la butxaca dels lleidatans i lleidatanes, que han hagut de sufragar el que la formació considera "un nou capítol de la campanya de promoció personal de l'alcalde i la seva carrera política, malgrat la severitat del moment de crisi que sofrim i les nombroses retallades que accentuen les desigualtats socials en la nostra ciutat".

Pel que fa als Premios Nacionales de Cultura de España, la formació assegura que "són totalment aliens a la realitat nacional catalana" i que formen part d'"una intensa estratègia d'espanyolització de la ciutat que l'alcalde Ros ve duent a terme en els darrers anys, amb la realització de tota mena d'esdeveniments d'exaltació nacional espanyola i de menyspreu a la realitat nacional catalana".

Per saber-ne més:

La CUP de Lleida crida a la mobilització davant la visita del príncep espanyol 

Mig centenar de persones protesta per la visita de Felip de Borbó a Lleida 

 

Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. La màfia castellana
  6. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid