Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Entitats mallorquines rebutgen el possible tancament de Ràdio Televisió de Mallorca

L'Obra Cultural Balear i Joves de Mallorca per la Llengua han rebutjat el possible tancament d'Ona Mallorca i Televisió de Mallorca -Ràdio Televisió de Mallorca-, que deixaria al carrer més d'un centenar de professionals.

En aquest sentit, demanen a Maria Salom, la presidenta del Consell de Mallorca, que eviti que el nou govern elimini "uns mitjans de comunicació que han complert amb escreix la seva funció de servei públic, han fet la seva programació íntegrament en català i han afavorit la integració social i cultural dels nouvinguts".

08/07/2011 10:00 Llengua
L'OCB adverteix que la campanya electoral ja ha acabat i que ara el nou govern ha de governar per al conjunt de la societat i segons l'interès general, i no seguint perjudicis ideològics i partidistes. Per a l'OCB, el Consell, com a màxim responsable legal d'impulsar el procés de normalització lingüística a Mallorca, hauria de posar en marxa d'immediat iniciatives per reforçar la presència de l'idioma dels mallorquins en els mitjans de comunicació. L'entitat considera que el tancament d'Ona i de Televisió de Mallorca significaria un retrocés per a la llengua i aniria, per tant, contra l'esperit de la Llei de Normalització Lingüística, que obliga les administracions públiques a promoure'n l'ús a tots els àmbits.

D'altra banda, la desaparició de les dues emissores representaria un perjudici per a la pluralitat informativa, l'objectivitat i la proximitat a la gent dels diferents municipis de Mallorca; per a les indústries culturals autòctones, de les quals les dues emissores han estat un altaveu destacat; per als espectadors que han pogut gaudir d'una televisió cultural de qualitat; i per a la incipient indústria audiovisual. D'aquesta manera l'OCB assegura que el tancament d'una televisió significaria un cop molt dur per a un sector que ha anat creixent durant els darrers anys.

Joves de Mallorca per la Llengua i l'OCB han mostrat el seu suport als treballadors i treballadores de la Ràdio i Televisió de Mallorca davant l'amenaça d'acabar amb aquests mitjans públics i fan una crida a participar a la festa organitzada aquest dissabte a Lloseta contra el tancament de les dues emissores públiques. L'organització juvenil lamenta que actualment, són ben pocs els mitjans de comunicació en català a Mallorca i "és per això que la tasca de RTVM és imprescindible".

 

Per saber-ne més:
 
 
Rànquings
  1. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  2. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  9. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid