Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Intersindical denuncia que patronal i sindicats espanyols negocien un contracte juvenil precari

En el marc de la negociació de la reforma de la negociació col·lectiva, que estan acordant la patronal CEOE i els sindicats CCOO i UGT, la setmana passada es va posar sobre la taula l'impuls d'una nova forma de contractació juvenil. Segons ha denunciat l'Eina-l'Espai Jove de la Intersindical-CSC, el referent serien els models d'Alemanya, Suïssa o Àustria i els seus contractes de formació.
 
A diferència del cas espanyol, en què aquestes modalitats reserven un 15% del temps de treball a la formació, aquests altres estats europeus incrementen aquest percentatge fins al 50%.

02/06/2011 18:46 Laboral
Segons difon el sindicat, les xifres avalarien aquesta fórmula, atès que la taxa d'atur juvenil on es dedica la meitat de la jornada a la formació és molt inferior a la catalana i l'espanyola i a més les xifres generals d'atur són inferiors en aquests altres països.

A més, alerta que els contractes formatius existents actualment (tant el de formació com el de pràctiques) no deixen de ser fórmules de treball precari que permet contractar gent jove a un salari menor (equivalent a un 60% del que percebria una altra treballadora de l'empresa en el mateix lloc de treball), cotitzacions socials subvencionades amb diner públic, menys drets per a la jove i indemnitzacions per finalització de contracte inferiors. De la mateixa manera, assegura que el percentatge dedicat a la formació no es compleix en la majoria dels casos i, en concret en el contracte de formació, aquest teòric 15% del temps a l'empresa no es cobra.

En aquest sentit, "no satisfeta amb aquest increment de la precarietat juvenil, la patronal reclama alhora augmentar l'edat màxima amb la que poder usar contractes formatius fins als 35 anys (actualment, en són 25)", lamenta la Intersindical, que afirma que "s'acordi o no aquesta reivindicació, torna a imposar-se la lògica que cal precaritzar encara més l'ocupació juvenil per reduir-ne l'atur".

És per això que L'Eina-Espai Jove de la Intersindical-CSC rebutja qualsevol nova modalitat de contractació "que consolidi i inrementi unes condicions laborals pèssimes per al jovent treballador" i demana "que la CEOE deixi d'exprimir-nos i que CCOO i UGT no ens tornin a vendre".


Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid