Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP presenta un plec d'al·legacions contra la Llei Òmnibus

Acusa al govern de la Generalitat d'aplicar polítiques neoliberals i critica el procediment utilitzat en el tràmit legislatiu.
 

La CUP ha presentat avui dilluns un plec d'al·legacions contra l'anomenada Llei Òmnibus, és a dir, la proposta de modificació de 77 lleis i de derogació de 14 lleis i 21 decrets en un sol tràmit parlamentari. La CUP intenta frenar l'aplicació de mesures neoliberals en els àmbits de la sanitat, l'habitatge o la política migratòria. Amb tot, la proposta del govern de la Generalitat afecta temàtiques molt diverses, per la qual cosa, segons el portaveu de la CUP Marc Sallas, "encara fa menys justificable pretendre d'abreujar-ne la tramitació parlamentària".

20/06/2011 15:10 Drets i Llibertats
És així com la CUP critica el procediment triat pel govern de CiU, que vol evitar la deliberació parlamentària i dificultar les al·legacions que s'hi puguin presentar. Per la CUP, "CiU aposta per un Parlament decoratiu en favor d'un executiu amb forta capacitat legislativa".
 
Deixant de banda l'aspecte procedimental, la CUP considera que entre aquestes propostes n'hi ha que mostren altre cop el segell neoliberal de les polítiques de CiU. En aquest sentit - i en un nou pas cap a la privatització dels serveis públics - es planteja que els centres de l'Institut Català de la Salut puguin ser destinats a usos privats. Per la CUP, l'estratègia del Govern és la de retallar primer la insuficient assignació pressupòstària a Sanitat, i "un cop els serveis sanitaris estiguin asfixiats i col·lapsats, tenir l'excusa per privatitzar-los encara més".
 

Marc Sallas ha detallat que "cansats i cansades de llistes d'espera i de la massificació, hi ha persones que usen el sistema que acabaran recorrent a l'assistència privada al mateix centre públic; i segurament aquesta fórmula comptarà amb el suport d'alguns gestors d'aquests centres públics, sobretot si tenim en compte que en aquest àmbit no existeix una veritable llei d'incompatibilitats".

Les al·legacions de la CUP també fan esment especial a les propostes que modifiquen disposicions sobre l'habitatge, com ara la que suprimeix la  possibilitat que la  Generalitat pugui expropiar temporalment els habitatges buits i decidir-ne el lloguer forçós o l'eliminació de les disposicions que marcaven unes directrius més estrictes sobre la reserva d'habitatge de protecció oficial en sòl urbà urbanitzable o no consolidat.

A parer de la CUP, el Govern "aposta per desregular i per sotmetre's als desitjos dels constructors, fins i tot després d'haver vist les conseqüències nefastes de l'anterior bombolla immobiliària, que, entre d'altres factors, va ser provocada per l'escassa oferta de lloguer i de pisos de protecció oficial".

En les seves al·legacions, els independentistes també denuncien que amb la proposta d'exigir sis mesos de residència per tenir accés a la sanitat pública, la Llei Òmnibus "fa complementari el populisme d'extrema dreta xenòfob amb les polítiques neoliberals".

Per saber-ne més:

Aturem les retallades


Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  9. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid