Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Escoles Mallorquines rebutja la proposta del PP valencià de suprimir l'ensenyament en català

Des del Moviment d'Escoles Mallorquines es considera que la proposta del Partit Popular valencià de suprimir l'ensenyament en català és un atac directe a la llengua catalana. La proposta elimina la possibilitat d'estudiar en català al País Valencià.
 
L'anunci fet públic pel conseller d'Educació valencià, Alejandro Font de Mora, demostra segons el Moviment d’Escoles Mallorquines, com les proclames electoralistes d'aquest partit, encaminades a la lliure elecció de llengua, són un discurs buit de contingut i no són més que un atac encobert a l'ensenyament en català.

03/06/2011 19:22 Llengua

En un comunicat fet públic avui matí, expliquen que “des d'Escoles Mallorquines estam pendents del nomenament del nou conseller/a d'Educació de les Illes Balears per sol•licitar immediatament una reunió, davant la preocupant línia política que està prenent el Partit Popular en termes lingüístics i educatius” i afegeixen que “des de Mallorca, seguirem amb atenció els esdeveniments que es produeixin al País Valencià i continuarem amb la nostra tasca en defensa de l'ensenyament en català a les Illes, esperant que no es produeixi cap retrocés ni atac en aquest sentit.”


Així mateix, des de Escoles Mallorquines fan arribar el seu suport a Escola Valenciana davant aquests moments difícils que viu la llengua catalana al País Valencià. Alhora que els encoratja a seguir endavant en la lluita pels drets lingüístics i educatius.”

Per saber-ne més:

Unes 400 es manifesten a Torrent per l'educació pública i en català

Mobilitzacions per l'ensenyament en català al País Valencià

Endavant proposa mobilitzacions per evitar la supressió de línia del català de l'ensenyament
Llengua

El govern valencià assenta les bases per acabar amb el català a l'escola 

La CAL expressa la seva indignació davant l'anunci de suprimir les línies en valencià a les escoles 

 

Rànquings
  1. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  2. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  3. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  4. El Correllengua Agermanat posa en marxa una web per difondre la iniciativa arreu dels Països Catalans
  5. Delcy Rodríguez jura la presidència de Veneçuela pel país per Chávez, per Bolívar… i pel seu pare assassinat
  6. Els Pastorets de l’Estany
  7. Fa 50 anys una alenada d’aire fresc va recórrer els Països Catalans
  8. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  9. Poble Lliure condemna l’atac militar imperialista contra Veneçuela
  10. Veneçuela i el rostre nu de l’imperialisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid