Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Marxa en defensa dels habitatges del camí de la Fonteta a l'Hospitalet de Llobregat

Aquest diumenge, convocada per l'Associació de Veïns del Camí de la Fonteta i per la CUP de l'Hospitalet de Llobregat, una marxa popular sortia des del capdamunt de la Rambla, amb la doble consigna de la defensa dels habitatges del Camí de la Fonteta i per una recuperació de l'espai de la Remonta en clau de protecció del patrimoni natural, cultural i històric de l'Hospitalet de Llobregat.

La marxa ha arribat a la Plaça de l'Ajuntament, on s'ha llegit el manifest dels veïns del Camí de la Fonteta, i després David Soriano, de la CUP de l'Hospitalet de Llobregat, ha expressat una crítica contra les intencions del govern municipal de l'Hospitalet. (Veure fotografies)

21/03/2011 02:38 Territori
En els darrers temps, el govern municipal ha augmentat la pressió contra els veïns del Camí de la Fonteta, per tal de desallotjar-los, i incloure l'espai en l'ARE de la Remonta. Un dels destins de l'actual Camí de la Fonteta, segons aquesta planificació, seria la construcció d'habitatges unifamiliars. Ironia sinistra, quan resulta a l'Hospitalet hi ha pisos buits que no s'ocupen degut al fet que uns salaris de misèria impedeixen d'accedir-hi a lloguers i a hipoteques a cost de mercat (o de protecció oficial). La manifestació ha continuat després per carrer Major, i ha pujat després fins a Can Boixeres.
 
La marxa ha clos en el Camí de la Fonteta, amb diversos parlaments. David Sadurní n'ha fet el darrer, amb un repàs de les propostes de la CUP. Sadurní ha defensat la recuperació de l'espai de la Remonta, tot preservant-ne les edificacions històriques (masia del segle XVII). També ha recordat que en la zona hi ha un tram de l'antic Canal de la Infanta, que tanta rellevància tingué en el desenvolupament agrícola i industrial de l'Hospitalet de Llobregat.
 
La recuperació de la Remonta permetria unir els espais verds de Can Boixeres i de Can Mercader (Cornellà de Llobregat), alhora que s'ampliaria la superfície destinada a horts urbans. I tot això preservant el tarannà del Camí de la Fonteta, amb les seves edificacions (la majoria de la primera meitat del segle XX) i amb les seves famílies.
 
Crònica i Fotografies de Dídac López al seu bloc disponibilitat permanent
 
Per saber-ne més
 
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  4. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  5. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  6. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  7. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  8. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  9. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  10. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid