Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El GOB rebutja l'autorització d'exercicis militars a Cabrera

Tot i que, el grup ecologista no s'oposa a la presència de militars ni que l'illa de Cabrera sigui propietat del Ministeri de Defensa espanyol. L'any 1991, l'illa va ser declarat Parc Natural.

El grup ecologista Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) critica que la Conselleria de Medi ambient i Mobilitat hagi autoritzat que el patronat del Parc Nacional de Cabrera l'acceptació d'un pla d'usos militars de Cabrera que permeti exercicis d'entrenament amb fins a 300 soldats al parc.

20/03/2011 02:39 Territori
El Patronat del Parc Nacional va informar divendres passat favorablement el pla d'usos militars de Cabrera, una pràctica que en opinió del GOB "no és una urgència ni una necessitat", com demostra que s'hagi aprovat quatre anys després que es fixés la necessitat del seu establiment.

Segons ha recordat el GOB en un comunicat, la presència militar a Cabrera s'ha reduït progressivament des de la declaració del Parc Nacional en 1991, fins a resultar actualment de molt baixa intensitat amb unes poques persones, responsables del manteniment de les instal·lacions.

En opinió del grup ecologista, la presència de personal militar no suposa cap distorsió en la gestió de l'espai ni en la consecució dels seus objectius de conservació i ús públic, però el pla aprovat  "obre la porta a un escenari diferent, en exercicis d'entrenament amb contingents de fins a 300 persones".

El GOB considera que es podrà dur a terme transports de personal i material amb helicòpter, pràctiques submarines, moviments de vehicles, vivacs i pràctiques de supervivència "que no haurien de tenir lloc dins d'un espai protegit del més alt nivell, com és el Parc Nacional de Cabrera".

Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  6. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
  10. 50 anys respirant tòxics i escoltant excuses
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid