Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Multa pel jove que va ser agredit mentre defensava el Roser de Lleida

La pena és de 15 dies a raó de 4 euros però la defensa recorrerà la sentència perquè entén que continua sent injusta i el jove és innocent.
 
El jove que fou detingut i agredit durant les protestes contra el projecte de Parador Nacional a l’edifici del Roser de Lleida la Diada del 2008 haurà de pagar una multa per una falta de desobediència. El jutge fa seva la versió dels Mossos segons la qual el jove els va desobeir, però imposa una pena mínima al jove agredit i detingut durant les protestes pacífiques en contra del projecte de Parador Nacional.

 

24/02/2011 23:46 Drets i Llibertats
El jutge decideix que “les versions dels agents són més veraces” argumentant que “la doctrina jurisdiccional així ho ve declarant reiteradament”, fent-se seva, d’aquesta manera, la versió policial que justificava la seva desmesurada intervenció pel fet que el jove volia trencar el cordó d’agents i, segons ells, intentar agredir la comitiva del PSC.

Durant el judici la Fiscalia i la Generalitat van demanar una pena multa de 40 dies a raó de 12 euros per dia. Per la seva part, la defensa va demanar l’absolució del jove, entenent que no va cometre cap tipus de desobediència i l’única actuació fora de lloc fou la dels Mossos d’Esquadra, que van agredir el jove i carregar contra tothom qui estava protestant pacíficament. Així va quedar palès al vídeo visionat en el transcurs del judici i que la defensa va aportar com a prova principal.
 
Amb el recurs que presentarà la defensa abans de cinc dies comença a cloure’s aquest procés, després de dos anys i mig de greus i immotivades acusacions contra aquest i altres joves imputats en el cas.
 
Per saber-ne més:
 

El jove lleidatà agredit i detingut fa dos Diades al Roser s’haurà d’enfrontar a un judici 

Tapien les obres del Roser de Lleida amb poemes de Màrius Torres 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  4. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  5. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  6. Paiporta alça la veu pel 25 d’Abril: memòria, dignitat i reconstrucció en clau de país
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  10. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid