Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La gran banca espanyola obté 15.000 milions d'euros en guanys el 2010

El banc d'Emilio Botín acumula 35.000 milions en 4 anys convulsos. Santander, BBVA, La Caixa, Caja Madrid i Popular només cauen un 5% respecte el 2009.

 

Durant el 2010 encara immers en la crisi, els resultats dels cinc grans de la banca acumulen ingents fortunes. Entre el Santander, BBVA, La Caixa, Caja Madrid i Banc Popular sumen uns guanys de 14.940 milions, només un 5% menys que el 2009.

11/02/2011 17:39 Economia

 

En un any inaugurat en recessió i amb una taxa d’atur constant al voltant del 20%, els cinc grans de la banca han trampejat el temporal local gràcies a la diversificació geogràfica.

 

El Santander, primer banc d’Occident quant a guanys i superat en el mapa global per dos colossos xinesos, ha obtingut un benefici de 8.181 milions, un 8,5% menys per culpa precisament de la caiguda del 38% del negoci local. I això que Estat espanyol pesa en el balanç un 15% respecte del 30% del 2007. El Brasil, la joia de la corona de Botín, aporta un 25% del benefici (2.836 milions).

 

En un moment de la presentació de resultats, Botín va recapitular l’itinerari pels 4 anys de crisi per exhibir l’acumulació de 35.000 milions de guanys. I amb una regularitat de benefici (9.060 milions el 2007, 8.876 el 2008, 8.943 el 2009 i 8.181 el 2010) que sembla situar el Santander en una bombolla aliena a la muntanya russa de l’economia real.

 

El BBVA navega contra corrent firmant la proesa d’elevar beneficis un 9,4% (4.606 milions) i reduir la recessió (del 4,3% al 4,1%). Abans de debutar com a bancs, La Caixa obté 1.307 milions, un 13% menys, i Caja Madrid, 256 milions, un 3,7% menys. El Popular va revelar ahir el benefici de 590 milions (el 23% menys).

 

A l’hora de despullar els balanços, els grans de la banca han fet aflorar risc immobiliari per 129.303 milions. Entre les entitats destaca el futur banc de Caja Madrid-Bancaixa, de facto erigit en la immobiliària més gran de l’Estat i que concentra en aquest sector 41.280 milions.


Font: CGT


 

Rànquings
  1. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  2. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  3. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  4. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  5. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  6. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
  7. El Sindicat de Llogateres es concentrarà demà per evitar el desnonament d'una família del carrer Marina de Barcelona
  8. El Sindicat d'Habitatge Socialista denuncia un nou cas de turistització al Bloc Muntaner de Barcelona
  9. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  10. El Casal Panxo de Berga assegura que l'especulació immobiliària, i no Aliança Catalana, els ha expulsat del seu històric local
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid