Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La gran banca espanyola obté 15.000 milions d'euros en guanys el 2010

El banc d'Emilio Botín acumula 35.000 milions en 4 anys convulsos. Santander, BBVA, La Caixa, Caja Madrid i Popular només cauen un 5% respecte el 2009.

 

Durant el 2010 encara immers en la crisi, els resultats dels cinc grans de la banca acumulen ingents fortunes. Entre el Santander, BBVA, La Caixa, Caja Madrid i Banc Popular sumen uns guanys de 14.940 milions, només un 5% menys que el 2009.

11/02/2011 17:39 Economia

 

En un any inaugurat en recessió i amb una taxa d’atur constant al voltant del 20%, els cinc grans de la banca han trampejat el temporal local gràcies a la diversificació geogràfica.

 

El Santander, primer banc d’Occident quant a guanys i superat en el mapa global per dos colossos xinesos, ha obtingut un benefici de 8.181 milions, un 8,5% menys per culpa precisament de la caiguda del 38% del negoci local. I això que Estat espanyol pesa en el balanç un 15% respecte del 30% del 2007. El Brasil, la joia de la corona de Botín, aporta un 25% del benefici (2.836 milions).

 

En un moment de la presentació de resultats, Botín va recapitular l’itinerari pels 4 anys de crisi per exhibir l’acumulació de 35.000 milions de guanys. I amb una regularitat de benefici (9.060 milions el 2007, 8.876 el 2008, 8.943 el 2009 i 8.181 el 2010) que sembla situar el Santander en una bombolla aliena a la muntanya russa de l’economia real.

 

El BBVA navega contra corrent firmant la proesa d’elevar beneficis un 9,4% (4.606 milions) i reduir la recessió (del 4,3% al 4,1%). Abans de debutar com a bancs, La Caixa obté 1.307 milions, un 13% menys, i Caja Madrid, 256 milions, un 3,7% menys. El Popular va revelar ahir el benefici de 590 milions (el 23% menys).

 

A l’hora de despullar els balanços, els grans de la banca han fet aflorar risc immobiliari per 129.303 milions. Entre les entitats destaca el futur banc de Caja Madrid-Bancaixa, de facto erigit en la immobiliària més gran de l’Estat i que concentra en aquest sector 41.280 milions.


Font: CGT


 

Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  8. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  9. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  10. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid