Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
“Haikus de combat”, la poesia com a compromís social i polític

Algú creu possible adaptar la poesia tradicional japonesa a la nostra realitat social i nacional? Per comprovar-ho haureu de fer-vos amb la darrera obra de Joan Alfons Marí, “Haikus de combat” (Edicions Can Sifre, 2010).

 

Un nou poemari d'aquest activista polític i cultural nascut a Palma fa 48 anys. Després de "La terra encesa" (Documenta Balear, 2009,) Joan Alfons Marí torna amb força renovada.

10/02/2011 17:50 Cultura

 

Haiku és una de les formes de poesia tradicional japonesa més esteses. És un poema breu japonès que consta de tres versos de 5-7-5 síl·labes, sense rima i que intenta copsar un moment, un instant, un pensament, una imatge amb la mínima expressió. Joan Alfons Marí ha adaptat la tradició japonesa a la nostra actualitat contemporània i ens parla de repressió política, dominació i substitució lingüística i cultural, sobre la guerra d'Iraq, la guerra del 36,... també d'aspectes tant universals de la nostra condició humana com l'amor. Una oportunitat ben original i recomanable de familiaritzar-se amb la poesia.

 

Avui 10 de febrer, a dos quarts de nou del vespre, es farà seva presentació a Can Alcover-Espai de Cultura (c. de Sant Alonso, 24, Palma). Presentarà l'acte Rafel Gallego. L'autor recitarà una selecció de haikus amb l'acompanyament de bases musicals creades per a l'ocasió per Marcel Pich. En acabar hi haurà un petit refrigeri oriental. L'acte comptarà amb la col·laboració d' Edicions Can Sifre.

Joan Alfons Marí i Torres començà la seva activitat des de molt jove. Militant de l’esquerra nacionalista, concep la poesia com una arma de combat col·lectiva. Ha col·laborat a publicacions com Mallorca Socialista, El Llamp, La Nau o S’Esclop.

Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  5. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  6. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  7. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  8. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid