Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espectacle biogràfic sobre la vida de Vicent Andrés i Estellés

Es pot veure al teatre de Barcelona fins el 23 de gener

"Poseu-me les ulleres" narra la vida del poeta de Burjassot, Vicent Andrés Estellés. L'espectacle proposa una recerca dels episodis més rellevants de la seva existència i buscar les connexions que existeixen entre la seva vida i la seva obra per tal d'oferir a l'espectador un conjunt de sensacions emocionals, catàrtiques, que el vinculen d'una manera íntima al cosmos del poeta valencià.

15/01/2011 21:28 Cultura
I en aquest sentit, l'espectador assisteix a la recreació del personatge central, Andrés Estellés, interpretat per l'actor Enric Juezas, en companyia d'un músic, Miquel Gil, un contertulià, Joan Peris, que comparteixen el que podria ser un vermut d'un diumenge de primavera a un antic cafè de Burjassot, en el nostre cas, regentat per la cantinera/contertuliana, Pilar Almeria.
 
Més enllà d'aquest quartet, Estellés/solista, guitarra/cantant, contertulia i cantinera, l'espectacle vol recrear, en un pla més abstracte, l'essència més espiritual del contingut de la poesia estellesiana. Així, la paret de fons d'aquest cafè, és un tul translúcid darrere del qual intervé fragmentadament la ballarina Isabel Anyó Andrés. Aquest espai més abstracte, més oníric, està habitat només per un senzill escriptori que ens ha de fer present, per contrast amb l'espai del cafè, l'àmbit del poeta en la seua més estricta intimitat. És en aquest espai mental, de record, més teatral, si es vol, on Isabel interpreta les coreografies que Toni Aparisi ha creat per potenciar, per a sintetitzar a través de la dansa el moments de l'espectacle més relacionats amb la poesia.


I per acabar, sobre el tul es projecten petits fragments bé de paisatges vinculats als versos d'Estellés, bé fragments d'entrevistes realitzades a personatges que ens il·luminen la figura del nostre protagonista des de punts de vista diversos: els seus fills, els seus amics de Burjassot, els intel·lectuals que han estudiat la seva obra o el seu editor.


L'espectacle està concebut i estructurat com un concert de música popular per guitarra, veu, orador, contertulià, cantinera, ballarina i vídeo. Un sextet peculiar per recórrer l'existència d'un poeta irrepetible.

 

Fitxa:

DIRECCIÓ: Pep Tosar
DRAMATÚRGIA: Evelyn Arévalo i Pep Tosar (Un espectacle basat en la vida i obra de Vicent Andrés Estellés)

REPARTIMENT:
Pilar Almeria
Isabel Anyó
Miquel Gil
Enric Juezas
Joan Peris

MÚSICA EN DIRECTE: Miquel Gil

ESPAI ESCÈNIC: Fet d'encàrrec
VESTUARI: Enric Garcia
IL·LUMINACIÓ: Pep Tosar i Carlos Atienza
REALITZACIÓ AUDIOVISUAL: Blai Tomàs
COREOGRAFIA: Toni Aparisi i Chus Moreno

PRODUCCIÓ: Companyia Teatre Micalet

 
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid