Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Suport a la directora d'una escola de Calvià atacada per encomanar llibres de text en català

Els pares del AMPA del Col·legi de Son Caliu, a Calvià (Mallorca), han emprès ara una croada peculiar: recullen signatures contra la directora del centre, Maria Morell per una cosa tan senzilla com encomanar els llibres de text en català de l'assignatura de matemàtiques que enguany passava a impartir-se en català.
 
Davant d'aquest fet, "Joves de Mallorca per la Llengua" ha emès un comunicat en  suport a Maria Morell i a tots els professors que, com ella, defensen dia rere dia a les aules la validesa del català com a eina d'ensenyament. "És més, la nostra entitat durà a terme diverses accions en el cas que es tornés enrere en aquesta decisió i el centre optés per altra llengua vehicular en l'ensenyament de la matèria" remarca el comunicat

05/10/2010 16:09 Llengua

I és que, "Joves de Mallorca per la Llengua" considera aquest fet com "una supressió de les llibertats dels alumnes i un atac directe contra els drets lingüístics que tenen. No només cal donar cada dia un pas més a favor de la normalització lingüística sinó també recordar quin són els drets que tenim i fer-los valer", assenyala el text.

Per a Joves de Mallorca, "els alumnes del centre tenen el dret de rebre les matèries en català, cosa que amb la crítica injustificada d'aquests pares, es veu en perill. El català, llengua pròpia de  Mallorca, és una eina forta per a la transmissió de coneixements i cal que els alumnes s'avesin perquè la realitat que els espera fora de les aules és un món on el català és una llengua forta i molt necessària"

A més més, el comunicat argumenta que  "recollint signatures davant la porta d'una escola simplement té, simplement, un objectiu mediàtic que cerca una confrontació que, avui en dia, ja està més que superada. És tan senzill com que l'educació a Mallorca s'ha de fer en la llengua pròpia i els interessos d'un petit sector de pares alterats no ha de privar-los aquest dret, no només als seus fills, sinó també a la resta d'alumnes del centre"

Rànquings
  1. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  2. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  3. La maldat com a bandera
  4. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  7. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  8. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid