Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Obren diligències penals contra els ocupants del Banesto

El jutjat d'instrucció número 22 de Barcelona ha decidit obrir diligències penals contra els ocupants de l'antiga seu de Banesto, a la plaça de Catalunya de Barcelona.

 

Es dóna el cas que el titular del jutjat, Juan Emilio Vilá Mayo, és el mateix que no va ordenar el desallotjament de l'edifici i Joan Saura li va derivar les responsabilitats quan se li va retreure haver efectuat el desallotjament el mateix dia de la vaga. Segons sembla, Vilá estaria actuant ara en conseqüència amb les pressions mediàtiques i polítiques rebudes d'ençà de la vaga general.

05/10/2010 19:47 Drets i Llibertats

El fiscal justifica l'obertura de diligències perquè estava previst iniciar obres d'adequació a l'edifici per obrir-hi un establiment comercial. Això provocarà que s'intensifiqui la investigació a l'entorn dels moviments populars barcelonins per tal de determinar els responsables de l'ocupació, que s'hauran d'afrontar així a un delicte d'usurpació de bé immoble.

Cal remarcar que l'espai estava buit i desocupat des de feia molt de temps i que la família Ballester, propietària de l'immoble, no s'ha personat en la causa, de manera que la persecució judicial està únicament instigada des del Departament d'Interior i la Fiscalia de Barcelona, que han pressionat el jutge Vilá perquè obri diligències. De fet, el mateix Vilá reconeix que les activitats dels activistes que havien ocupat l'edifici eren "de caràcter reivindicatiu, festiu i molt limitades en el temps".

Per saber-ne més:

REPORTATGE: Adéu a una ocupació que farà història  

Dos dels detinguts el 29-S ingressen a presó

La fiscalia demana presó per a un dels detinguts a Barcelona el 29-S

71 detinguts i centenars de ferits, balanç final de la ràtzia policial del 29-S

Els Mossos amplien el seu fitxer de rebels anticapitalistes

L'altra cara de la vaga: la repressió policial salvatge

L'edifici "okupat" de la plaça de Catalunya esdevé un dels centres de coordinació de la Vaga

"Assemblea 26S" aplega un centenar de persones a Mataró per preparar la Vaga General 

El "Moviment 25-S" continua l'ocupació de l'antiga seu de Banesto per difondre la vaga del 29-S 

Ocupen l'antiga seu de Banesto a la plaça de Catalunya de Barcelona 

 

 

 

Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  4. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  5. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  6. Paiporta alça la veu pel 25 d’Abril: memòria, dignitat i reconstrucció en clau de país
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  10. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid