Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Exigeixen la redenominació del noms franquistes de les comissions falleres de Gandia

Imatge activaIndependentistes de la Safor, exigeix la redenominació dels noms franquistes de les comissions falleres de Gandia (Safor), Màrtirs, Lluís Belda, Exèrcit Espanyol i José Antonio ! per altres de populars, com el Prado, el Jardinet, ...que són justament els més coneguts per la població de la ciutat.
 
De moment han resultat infructuoses les campanyes cíviques i les suggerències benintencionades de la Junta Local Fallera perquè quatre comissions de la ciutat de Gandia prescindisquen de les antigues denominacions franquistes, assegura Indepemdentistes de la Safor. Per això, aquesta organització considera que no es tracta d'un simple problema d'ignorància o de manca de pressupost, ja que com s'argüeix, calen diners per fer els canvis aprovats per la legislació sobre la memòria històrica. 

05/10/2010 17:13 Política

"I no és aquest simple problema perquè molts de nosaltres hem comprovat any rere any crítiques obscenes des d'aquestes falles als col·lectius i associacions cíviques valencianistes de la ciutat" apunta Independentistes de la Safor.

I és que com assegura l'entitat  "ens trobem clarament davant d'un problema ideològic que molts anys de democràcia descafeïnada no han aconseguit esborrar. La pervivència d'aquests noms no és només un insult a les generacions que lluitaren i moriren per la democràcia, sinó que és una ofensa per a tots els valencians i valencianes." 

I és que per a Independentistes de la Safor, "Gandia encara està lluny de tindre un model de falles plenament crític amb la realitat política, però aquestes actituds retrògrades i reaccionàries només fan que allunyar al poble de les falles i del seu moviment associatiu, de gran potencial però de vegades mal aprofitat des del punt de vista del progrés i la convivència"

Rànquings
  1. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  2. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  5. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. La maldat com a bandera
  9. Entitats ecologistes denuncien una “campanya de criminalització” contra Collserola
  10. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid