Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sarkozy expulsarà 700 gitanos aquest mes d'agost

El govern francès deportarà des d'aquesta setmana fins a finals de mes unes 700 persones d'ètnia gitana cap a Bulgària i Romania. La repatriació cap a Bulgària i Romania es farà a través de vols regulars que començaran a enlairar-se a partir d'aquest dijous.

"No es tracta d'estigmatitzar una comunitat, sinó de fer respectar la llei", ha subratllat Hortefeux. Sarkozy va ordenar el mes passat el desmantellament de 300 campaments de gitanos, posant com a excusa que viuen de forma il·legal i suposen una amenaça per a la seguretat. La mesura ha despertat crítiques de l'oposició i també dins del partit de Sarkozy.

18/08/2010 02:38 Internacional

Un total de 51 campaments ja s'han desmantellat des que el president va emetre l'ordre, segons ha informat Hortefeux en una conferència de premsa a Toulon. La darrera evacuació es va produir dimarts a la localitat de Tremblay-en-France, al nord-est de París, on s'han detingut 84 romanesos.

A finals de juliol, Sarkozy va anunciar una sèrie de mesures per declarar la guerra a la "violència urbana". Entre elles, destaca la retirada de la nacionalitat francesa als immigrats que atemptin contra les autoritats, com a mesura d'amenaça per a la contenció. El primer objectiu del president francès ha estat l'ètnia gitana, procedent majoritàriament de Romania i Bulgària i que viu en campaments als afores de les grans ciutats.

Les persones que habiten en aquests campaments -també presents al nostre país- no tenen garantits els drets bàsics i malviuen en unes condicions higièniques escasses amb dificultats per obtenir fins i tot aigua potable. Els governs neoliberals, lluny d'ajudar-los a tenir una vida digna els criminalitzen fins a l'exclusió social o els expulsen directament, com en el cas francès.

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  8. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid