Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1.500 persones demanen a Terribas l'emissió del documental "Monarquia o República?"

Una entitat ha enviat 1.500 signatures a la directora de TV3, Mònica Terribas, perquè recapaciti la seva decisió de no emetre el documental "Monarquia o república", que la direcció va arxivar per tal de reeditar-lo, quan feia més d'un any que l'Àrea de Documentals de la casa l'estava preparant.
 
La Coordinació republicana i memorialista de Catalunya va engegar una campanya de recollida de signatures per fer pressió popular a TV3 i exigir l'emissió del documental. Segons l'entitat, el treball es va censurar "per evitar que es qüestioni l'hereu de Franco", cosa que qualifica de "gravíssim atac a la llibertat d'expressió i d'informació de la ciutadania".

13/08/2010 00:15 Drets i Llibertats

 

Aquesta mesura es va emmarcar en un context en què els jutges espanyols van impedir la investigació dels crims del franquisme, cosa que per Coordinació republicana la decisió de Terribas "no era cap casualitat". "Les dues maniobres responien als mateixos interessos", assegura.

L'entitat va decidir engegar la campanya "davant del greu atropellament d'aquestes llibertats democràtiques fonamentals". A més, la campanya demana la dimissió de Terribas si no rectifica i emet el documental tal com es va concebre. La recollida de signatures va començar a principis de maig i des de llavors fins ara han signat pràcticament 1.500 persones.

L'entitat valora molt positivament el suport "ampli i divers" que s'ha donat a la campanya, ja que han signat ciutadans/es de tots els racons de l'estat espanyol, fins i tot de l'estranger, i alhora ha estat gent amb ocupacions molt diverses. Des estudiants, treballadors, obrers, etc. a professors, acadèmics, polítics, aturats, entitats i associacions, organitzacions polítiques, etc. "Això demostra l'interès que en la ciutadania en general ha despertat aquest tema", conclou.

Per saber-ne més:

El Col·legi de Periodistes ignora la petició d'ampara dels responsables de "Monarquia o República?" 

Els encausats per la crema de fotos del Rei demanen a Terribas que rectifiqui 

Concentració contra TV3: "Prou tabús antidemocràtics!" 

Protesta contra TV3 per la suspensió del reportatge "Monarquia o República?" 

La direcció de TV3 censura el documental "Monarquia o república"

 

Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  5. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  8. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid