Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1.500 persones demanen a Terribas l'emissió del documental "Monarquia o República?"

Una entitat ha enviat 1.500 signatures a la directora de TV3, Mònica Terribas, perquè recapaciti la seva decisió de no emetre el documental "Monarquia o república", que la direcció va arxivar per tal de reeditar-lo, quan feia més d'un any que l'Àrea de Documentals de la casa l'estava preparant.
 
La Coordinació republicana i memorialista de Catalunya va engegar una campanya de recollida de signatures per fer pressió popular a TV3 i exigir l'emissió del documental. Segons l'entitat, el treball es va censurar "per evitar que es qüestioni l'hereu de Franco", cosa que qualifica de "gravíssim atac a la llibertat d'expressió i d'informació de la ciutadania".

13/08/2010 00:15 Drets i Llibertats

 

Aquesta mesura es va emmarcar en un context en què els jutges espanyols van impedir la investigació dels crims del franquisme, cosa que per Coordinació republicana la decisió de Terribas "no era cap casualitat". "Les dues maniobres responien als mateixos interessos", assegura.

L'entitat va decidir engegar la campanya "davant del greu atropellament d'aquestes llibertats democràtiques fonamentals". A més, la campanya demana la dimissió de Terribas si no rectifica i emet el documental tal com es va concebre. La recollida de signatures va començar a principis de maig i des de llavors fins ara han signat pràcticament 1.500 persones.

L'entitat valora molt positivament el suport "ampli i divers" que s'ha donat a la campanya, ja que han signat ciutadans/es de tots els racons de l'estat espanyol, fins i tot de l'estranger, i alhora ha estat gent amb ocupacions molt diverses. Des estudiants, treballadors, obrers, etc. a professors, acadèmics, polítics, aturats, entitats i associacions, organitzacions polítiques, etc. "Això demostra l'interès que en la ciutadania en general ha despertat aquest tema", conclou.

Per saber-ne més:

El Col·legi de Periodistes ignora la petició d'ampara dels responsables de "Monarquia o República?" 

Els encausats per la crema de fotos del Rei demanen a Terribas que rectifiqui 

Concentració contra TV3: "Prou tabús antidemocràtics!" 

Protesta contra TV3 per la suspensió del reportatge "Monarquia o República?" 

La direcció de TV3 censura el documental "Monarquia o república"

 

Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  5. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
  10. El «Cant dels ocells per la llibertat» arriba a les 450 concentracions a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid