Els treballadors de l'empresa ferroviària denuncien que siguin els únics
empleats de transports de tot l'Estat espanyol afectats per aquesta
retallada.
Els sindicats preveuen que la protesta la segueixin, com a mínim, uns
600 treballadors de l'empresa ferroviària.
Els treballadors de Ferrocarrils, d'altra banda, també se sumaran a la vaga convocada per aquest dimarts per a tots els treballadors del sector públic estatal.
Els treballadors de Ferrocarrils, d'altra banda, també se sumaran a la vaga convocada per aquest dimarts per a tots els treballadors del sector públic estatal.
L'estació és situada en un barri de nova creació, entre l'antic nucli de
Sant Cugat i l'autopista. Per orientar-vos millor, el CAR no queda
massa lluny. Segons les dades oficials s'espera que la facin servir
850.000 persones cada any i ha costat 21 milions d'euros.
Aquesta obra té també algunes característiques dignes d'esment. En
primer lloc, el canvi de nom que ha patit durant el procés constructiu,
passant de Vullpalleres a Volpelleres. En segon lloc, el fet de
tractar-se de la primera estació que es construeix a la línia des de que
a meitat dels vuitanta es van construir el llavors abaixador d'Hospital
General i l'estació d'Universitat Autònoma. En tercer lloc, pel fet
d'incloure per primer cop una àmplia zona d'aparcament, denominada molt
encertadament "Aparcament d'enllaç". I finalment, pel fet que aquestes
obres han estat finançades pels excedents, presents i futurs, del peatge
dels túnels de Vallvidrera, segons el bloc de David Rodríguez
També afegeix, que aquesta estació té un gran "però", del qual Ferrocarrils de la
Generalitat no té massa culpa. Malgrat estar a tocar de les vies de la
Renfe, no existeix un enllaç amb l'estació, situada a uns centenars de
metres. La cosa és de jutjat de guàrdia, perquè l'estació de la Renfe,
situada a Coll Favà, es va reconstruir totalment cap al 2003-2004,
després que l'estació original, que datava de 1980, fos enderrocada
sense pràcticament haver prestat servei de passatgers. Tot i que en
aquells moments ja existia una previsió de què es faria l'estació dels
FGC, i malgrat les peticions d'apropament de les estacions realitzades
pel consistori de Sant Cugat, els senyors de Fomento van tirar pel dret i
van fer la nova estació el més allunyada que van poder. Una manera
gratuïta de perdre milers de passatgers i de millorar una xarxa a un
cost pràcticament nul. O millor dit, un exemple de com es malgastaven
els diners no fa massa temps.