Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pintades a oficines de les ETT de Mallorca "denunciar els culpables i còmplices de la crisi"

"Les ETT són empreses que neixen amb l’objectiu de vendre al millor postor la força de treball dels sectors abocats a la temporalitat: joves, dones, immigrades, persones sense formació superior" .
 
L'assemblea de Palma de Maulets ha realitzat dues accions contra locals de les Empreses de Treball Temporal Adecco i Espacio Tiempo a Palma. 

18/04/2010 12:49 Laboral

Aquestes accions cal situar-les en el marc de la campanya contra la precarietat laboral que durant tot el mes d'Abril assenyalarà culpables de la crisi i els seus efectes damunt els joves.

Comunicat:

La setmana passada vam expressar la nostra intenció de denunciar públicament els culpables i còmplices de la crisi econòmica, que estem patint especialment les joves treballadores. Així doncs, les primeres còmplices de la crisi assenyalades han estat les Empreses de Treball Temporal que, des de la reforma laboral de 1994, participen activament en la precarització del jovent català. Les ETT són empreses que neixen amb l’objectiu de vendre al millor postor la força de treball dels sectors abocats a la temporalitat: joves, dones, immigrades, persones sense formació superior… Amb elles, i gràcies a la reforma laboral del PSOE al 1994 i a la inestimable col·laboració de l’empresariat, neixen la flexibilitat laboral i els contractes temporals, que constitueixen un dels pilars de la precarietat juvenil. Per si això fos poc, amb la nova Reforma Laboral proposada per la patronal, s’eliminarien certes restriccions actuals de les ETT, com per exemple, les de no poder contractar certs treballs perillosos o d’haver de garantir al/la treballadora un salari d’acord amb el Conveni laboral corresponent. Això permetria a les ETT duplicar el volum de contractes, que passarien a gestionar el 30% dels contractes temporals a l’Estat Espanyol, atorgant més poder i presència a aquestes empreses paràsit.

El jovent organitzat dels Països Catalans, ens oposem frontalment a vendre la nostra força de treball a través de les ETT, que aprofiten la nostra vulnerabilitat social com a joves i treballadores per lucrar-se. I ho demostrem mitjançant l’acció directa contra les seus que aquests organismes tenen disseminades arreu dels Països Catalans. Ranstad, Manpower, Olympia i Start People han estat algunes de les empreses atacades, a localitats com Sant Cugat del Vallès, Igualada, Lleida i als barris de l’Eixample i Gràcia de Barcelona entre d’altres.
Cal deixar ben clar que aquestes accions són un crit a la revolta contra la violència tàcita i silenciosa a què ens condemna aquest mercat laboral i, en definitiva, aquest sistema econòmic. I que continuarem demostrant amb la lluita al carrer que les nostres vides no estan en venda!

Assenyalem els culpables de la nostra precarietat!

El Primer de maig totes al carrer!

 

Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  7. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid