Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Barcelona demana a l'Ajuntament que acompleixi l'acord amb TMB

Imatge  de mostraLa CUP de Barcelona ha denunciat aquest dimarts que l'Ajuntament no compleix els compromisos de crear ocupació ni de garantir que els llocs de treball siguin dignes i de qualitat.

En nom de la CUP de Barcelona, Joan Teran ha explicat que demanen a l'Ajuntament que actuï per crear aquests llocs de treball, especialment en un moment d'augment de l'atur com l'actual.

28/04/2010 14:06 Política

La formació remarca que això succeeix en un moment en què l'atur ja afecta gairebé 110.000 persones a la ciutat de Barcelona, el 12,9% de la població activa. Fa un any, hi havia 20.000 persones menys que ara en situació d'atur, és a dir, que en un any ha augmentat un 22,8%.

1.000 nous llocs de treball pendents de creació

Saturnino Mercader, membre del Comitè d'Empresa de TMB, ha explicat que l'Ajuntament de Barcelona es va comprometre a crear mil nous llocs de treball a TMB, 600 dels quals a autobusos i 400 al metro. L'acord per fer-ho el van signar amb la Generalitat el passat mes de novembre. Mercader ha lamentat "que després de quatre mesos encara no ho han posat en marxa i només s'han contractat 50 persones més i amb contractes precaris".

En aquest sentit, demana a l'Ajuntament "que compleixi amb el seu compromís, i que sinó no ho signi". Marcader també ha lamentat que el fet que no s'hagin encara creat aquests nous llocs de treball mostra que "l'acord el van signar com a campanya publicitària per contrarestar el que demanaven aleshores els treballadors, que era la creació de 500 llocs de treball".

La CUP exigeix a l'Ajuntament que compleixi els seus compromisos i que aturi les privatitzacions

Joan Teran, membre de la CUP de Barcelona, ha declarat: "Mentre l'Ajuntament diu que no vol augmentar la despesa de personal en temps de crisi, anuncia que obre 250 places noves d'agents de Guàrdia Urbana. Això ens mostra que la decisió de crear llocs de treball o de no crear-ne no respon a criteris econòmics sinó polítics. Per nosaltres és més urgent cobrir places de conductors que de policies".

Més enllà de la necessitat de crear ocupació, Joan Teran ha expressat la preocupació de la CUP pel procés de privatitzacions i externalitzacions que hi ha en alguns serveis municipals.

Finalment, Joan Teran ha recordat que hi ha un treballador de Parcs i Jardins, Alfonso Hermoso, a la presó per haver participat en una protesta política, i ha demanat a l'Ajuntament que se sumi a la petició d'indult per al seu treballador que han fet diverses entitats de la ciutat.

Per a saber-ne més:

Declaracions de Joan Teran a BTV

Conveni de col·laboració entre el departament de treball de la Generalitat de Catalunya i TMB per dur a terme tasques de millora de l'ocupació i la qualificació professional

 

 

Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  7. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  10. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid