Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cerdanyola Decideix prepara la consulta per al 20 de juny

 La plataforma Cerdanyola Decideix ha anunciat que prepara la consulta sobre la indepèndencia de Catalunya per al 20 de juny, consulta que es realitzaria junta a altres important ciutats catalanes.

En una roda de premsa han anunciat que si es troben les complicitats necessàries i s'hi sumen el màxim nombre de voluntaris poder assolir la consulta popular, Cerdanyola també s'hi afegirà a l'onada de consultes del juny.

01/04/2010 22:30 Política

Segons el president de la Plataforma Cerdanyola Decideix, Xavier Costa, ara per ara hi ha partits que ja han donat el seu vist-i-plau a la celebració de la consulta popular, com ara ICV, CDC, ERC i la CUP, mentre que el PSC i EUiA Alternativa han dit que estudiaran la proposta. El proper 14 d'abril preparen un gran acte com a tret de sortida.

Xavier Costa va declarar a una roda de premsa que és important destacar que la intenció de la Plataforma és la de portar a terme un acte democràtic, on puguin caber-hi diferents posicions. Cerdanyola Decideix també ha destacat la intenció d'organitzar un acte públic en forma de debat, on es puguin tractar les diferents sensibilitats i no un pensament únic, que es faria en cas de trobar les complicitats necessàries.

Una de les persones presents a la roda de premsa que va informar de l'acte i de les activitats de Cerdanyola Decideix, el filòleg Joan Solà, va destacat el caràcter pacífic, obert i democràtic de l’acte que la Plataforma pretén dur a terme i que, segons ell, té com a aspectes positius l’associacionisme i, sobretot, el fet d’haver doblegat l’Estat espanyol en el seu intent de presentar la consulta com a quelcom indesitjable i perillós.

Acte de presentació el 14 d'abril

El proper 14 d'abril la plataforma organitzarà un acte oficial de presentació a la societat civil on hi seran convidats el Membre d’Honor de les Lletres Catalanes, Joan Solà, el periodista Víctor Alexandre, i l’alcalde d’Arenys de Munt, Carles Mora, entre d’altres. Xavier Costa defineix aquest acte com a definitiu, ja que en cas de no trobar el suport necessari s’haurien de replantejar la consulta.

                           

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid