Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Avui fa un any de les agressions i detencions davant de diferents botigues de moda a Tarragona

Al migdia, es realitzarà una roda de premsa, així com la performance que va ser aturada per la Guàrdia Urbana, davant la botiga Bershka, on s'inicià l'agressió policial. En acabar, al Camp de Mart, es disputarà un partit de futbol solidari i a les 2 de la tarda un vermut popular. D'aquesta manera, es pretèn recordar a l'opinió pública els fets succeits ara farà un any i exigir a l'administració de justícia que prengui diligències contra els agents de la Guàrdia Urbana responsables de les agressions.
 
Avui fa un any que una performance davant diferents botigues de moda a Tarragona, va acabar amb tres persones detingudes i mitja desena d'agredides per part de la Guàrdia Urbana. Es tractava d'una acció, en el marc d'una campanya que relacionava la pressió estètica amb la violència de gènere, promoguda per Cau de Llunes-AFRT. Quan un grup de persones va realitzar aquesta performance davant la botiga Bershka, ubicada a la Rambla Nova, agents de la Guàrdia Urbana van actuar de forma desproporcionada, agredint a les persones que duien a terme la performance, així com al públic assistent.

07/01/2010 13:21 Drets i Llibertats
L'actuació policial va acabar amb tres persones detingudes, les quals van ser alliberades durant la matinada següent. Des de llavors, l'administració de justícia no ha fet cap actuació. Per aquest motiu, el proper dijous, la Plataforma contra els abusos de la Guàrdia Urbana i Cau de Llunes-AFRT han organitzat una roda de premsa i diferents actes per exigir que els agents policials siguin jutjats i condemnats, així com, denunciar la repressió política per part de la Guàrdia Urbana.
 
Cal recordar, que les tres detingudes van presentar denúncies per agressions. A més, a un dels detinguts -redactor del periòdic popular La Bicicleta- un agent de la Guàrdia Urbana va xafar-li la càmera de fotos que portava a sobre, per cobrir l'acció de Cau de Llunes-AFRT. A continuació us reproduïm un vídeo produït pel col·lectiu feminista, en el qual es poden veure les agressions rebudes per part del públic que va assistir a aquesta performance.
 
Font: Pobleviu.cat
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  5. La paraula que va trencar el silenci
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  9. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  10. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid