Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nous catalans voten a la Jonquera

A les tres del migdia, s'han comptablitzat els vots de 311 persones. Cal destacar la participació de nous catalans, que a la vila representa un terç de la població, essent un argentí un dels primers veïns a estrenar l'urna. Desafiant la tramuntana, gent de totes les procedències i edats s'ha acostat a La Unió Jonquerenca Societat de Socors Mutus, per participar a la consulta sobre la independència, que s'ha desenvolupat en un ambient distès al llarg de tot el matí. La sala on té lloc el referèndum, coneguda com La Societat, s'ha convertit en un espai de tertúlia permanent.

Una vintena de voluntaris col·laboren en les tasques d'organització de meses, seguretat i comunicació, per tal de garantir la bona marxa de la consulta.

13/12/2009 15:54 Política

La Jonquera és un dels 7 municipis de l'Alt Empordà que avui organitzen el referèndum, juntament amb Roses, Viladamat, Palau de Santa Eulàlia, Pau, Pedret i Marzà i Vilajuïga. La iniciativa va ser impulsada al setembre per la Plataforma La Jonquera pel Dret a Decidir, que agrupa una vintena d'associacions de la població i dues de la Catalunya Nord. Posteriorment, els grups d'ERC i CIU de l'ajuntament, hi van donar suport en el ple municipal del passat mes d'octubre.
 
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. Manifest 11-S de l’ANC: “Tenim més motius que mai!”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid