Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El 94,71% dels catalans/es que ha votat ho ha fet a favor de la llibertat

El sí a la independència ha guanyat de forma contundent aquest diumenge en les consultes sobre la independència que s'han celebrat a 166 municipis. Segons les dades facilitades per la coordinadora de les consultes, i amb més del 92% escrutat, el 94,71% dels vots s'han decantat pel sí a la independència, davant del 3,53% que hi han votat en contra. Els vots en blanc han estat l'1,76% i els vots nuls el 0,34%.
 
Uns resultats que s'han produït amb una participació que frega el 30%. D'aquesta manera s'ha tancat la primera onada de consultes independentistes que s'ha fet a Catalunya, després de la primera que es va fer al setembre a Arenys de Munt (Maresme). En total, estaven cridades a les urnes uns 700.000 catalans i han votat al voltant de 200.000 persones.

14/12/2009 02:00 Política

 

Tot i que inicialment s'havien fixat una participació del 40% com a objectiu, la xifra de l'entorn del 30% ha estat valorada positivament per la coordinadora de les consultes. La participació, però, encara no s'ha pogut tancar definitivament, a l'espera de conèixer els resultats de la totalitat dels 167 municipis que han celebrat consultes aquest cap de setmana.

En tot cas, un dels responsables de la coordinadora, Josep Cruanyes, ha comparat la participació en aquestes consultes amb altres referèndums, com el de la Constitució europea, i creu els resultats estan igualment legitimats.
 
 

 

Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid