Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La plantilla del diari “20 Minutos”, en vaga en contra dels acomiadaments

Els treballadors i les treballadores de “20 minutos”, a Barcelona, com els i les de la resta de delegacions de l’Estat, estan avui de vaga, després de més d’un any d’acomiadaments en les empreses de web, paper i serveis generals. En total, s’ha passat dels i les 335 treballadores, a finals del 2007, fins a menys de 200, actualment. I la xifra encara pot reduir-se més. En paral·lel, de les 15 delegacions que hi havia a tot l’Estat, s’han passat a 7; i, en les altres 8, el diari es continua publicant amb continguts locals gràcies a un corresponsal.

12/11/2009 19:01 Comunicació
Aquesta convocatòria, a nivell estatal, l’ha organitzat el Comitè Intercentres, a les quatre empreses que formen el grup (Multiprensa y Más S.L., Diario 20 minutos S.L., 20 minutos Online S.L. i Línea 20 Revistas S.L.), el qual està convençut que aquestes passes enrere són irreversibles i que mai es tornarà a la situació anterior (a 20 minutos i la resta de mitjans de comunicació). Des de Barcelona, el delegat de la plantilla catalana, de la Intersindical-CSC, també s’ha adherit a la protesta.
 
Els acomiadaments es consideren injustificats, ja que “20 minutos” continua sent el diari gratuït amb més EGM (529.000 lectors/es, a la província de Barcelona, davant els 595.000 d’El Periódico, els 557.000 de La Vanguardia, els 420.000 de Què! i els 370.000 d’ADN) i també el que factura més, però la inestabilitat laboral (malestar psicològic) i la possibilitat (real) d’acomiadaments es repeteix cada trimestre.

A tot això s’hi afegeix que l’empresa no ha redactat cap tipus de pla de viabilitat, malgrat que el Comitè d’Empresa li ho va demanar i que la comunicació de la direcció de l’empresa amb els treballadors i les treballadores és molt deficient.

Per tot això, la plantilla ha dit prou i s’ha vist abocada a realitzar aquesta vaga.
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  3. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  4. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Les Corts homenatjarà Blanca Serra amb una setmana d’actes sobre el seu compromís polític, lingüístic i independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid